• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Risinājumi attālinātās apmācības nodrošināšanai fizikas priekšmetā vidusskolā

Thumbnail
View/Open
299-77913-Pavelko_Igors_ip18051.pdf (7.110Mb)
Author
Pavelko, Igors
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dudareva, Inese
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā – skolotāja pieredzes darbā “Risinājumi attālinātās apmācības nodrošināšanai fizikas priekšmetā vidusskolā” apkopota un izvērtēta pieredze, ko ieguvis autors attālinātā režīmā pasniedzot fizikas mācību priekšmetu vidusskolā, strādājot par fizikas skolotāju Ogres Valsts ģimnāzijā. Organizējot mācību procesu attālināti, būtiski ir nodrošināt mācību procesa plānošanas un organizēšanas kvalitāti, nodrošinot skolēniem pilnvērtīgu atgriezenisko saiti un objektīvu veiktā darba vērtējumu. Darba mērķis: apkopot pieredzi un piedāvāt risinājumus mācību procesa organizēšanai un izglītojamo sasniegumu vērtēšanai fizikas priekšmetā to īstenojot attālināti. Lai sasniegtu darba mērķi, autors atbilstoši izvirzītajiem darba uzdevumiem apkopo un analizē iegūto pieredzi par attālināta mācību procesa plānošanu, organizēšanu un vērtēšanu, kā arī apskata papildus iespējamos risinājumus. Kā daļu no pieredzes darba autors ir izveidojis fizikālo procesu animācijas, kuras var tikt izmantotas kā papildus resusri attālināta fizikas mācību procesa realizācijā. Secinājums: Izstrādātais un izmantotais attālināta mācību procesa organizēšanas modelis kopumā nostrādāja uz mācīšanas regulāritātes nodrošināšanu, netika pieļauts mācību procesa sabrukums. Klātienes stundu saraksta saglabāšana palīdzēja uzturēt piemērotu mācību ritmu. Tiek apsvērti pasākumi organizēšanas modeļa pilnveidošanai. Diplomdarbs – skolotāja pieredzes darbs satur 109 lpp. teksta, 4 nodaļas, 2 pielikumus, 23 tabulas, 26 attēlus. Izmantoti 44 avoti.
 
The Diploma paper - Teachers`s Portfolio „Solutions for distant teaching/learning process of physics in secondary school” summarizes and evaluates the experience gained by the author distantly teaching a physics subject in a secondary school, working as a physics teacher at Ogre State Gymnasium. Ensuring the quality of planning and organising the teaching/learning process is important when carry out the distant teaching/learning process, providing valuable feedback to students and an objective assessment of the work carried out. The aim of this teacher's portfolio is to gather experience about organising distant teaching/learning process of physics and student`s assessment, as well as offer solutions to improve these processes. In order to reach this aim, the author, in accordance with the tasks set, summarizes and analyzes the experience gained in planning, organizing and evaluating in the distant teaching/learning process in accordance with the tasks set, as well as looks at additional possible solutions. As part of the teacher portfolio, the author has created animations of physical processes, which can be used as additional resources in the implementation of a distant teaching/learning process in physics. Conclusion: In general, the developed and used model of organizing the distant teaching/learning process worked to ensure the regularity of teaching/learning process and the learning process was not broken down. Keeping a time-table of full-time lessons' helped maintain an appropriate learning rhythm. It is thought about the activities of improving the considered model. The Diploma paper - Teachers`s Portfolio contains 109 pages of text, 4 parts, 2 appendixes, 23 tables, 26 figures, 44 references.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/52355
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV