Pilsoniskās izglītības pilnveides vadība multikulturālā sabiedrībā: Igaunijas un Latvijas salīdzinošais novērtējums
View/ Open
Author
Čekse, Ireta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Promocijas darba „Pilsoniskās izglītības pilnveides vadība multikulturālā sabiedrībā: Igaunijas
un Latvijas salīdzinošais novērtējums” mērėis ir noteikt pilsoniskās izglītības vadības izmaiĦas un
pilnveides vadības virzienus, lai sekmētu indivīda iekĜaušanos multikulturālā sabiedrībā Igaunijā un
Latvijā. Darbā analizēti pilsoniskās izglītības vadību ietekmējošie aspekti Igaunijā un Latvijā;
komparatīvi salīdzināti izglītības vadības, demokrātijas, sociālekonomiskie, pilsoniskuma aspekti
Baltijas jūras reăiona demokrātisko valstu kontekstā. Empīriskajam pētījumam izmantoti dati no IEA
ICCS 2009 un Latvijā veiktā fokusgrupu pētījuma. Iegūtie rezultāti pierāda multikulturālisma
klātesamību Igaunijas un Latvijas sociumos un pilsoniskās izglītības pilnveides nepieciešamību.
Promocijas darba rezultātā ir uzskaitīti faktori, kas ietekmē pilsoniskās izglītības pilnveides vadību,
izgaismojot galvenos pilsoniskās izglītības vadības aspektus, kurus nepieciešams attīstīt multikulturālā
sabiedrībā. The aim of the Thesis is to determine the changes and course of the management of citizenship
education development in order to promote individual’s inclusion in the multicultural society in Estonia
and Latvia.
Influencing aspects of the citizenship education management in Estonia and Latvia are analysed
in the work; education management, democracy, socioeconomic, citizenship aspects in the context of
democratic countries of the Baltic Sea region are comparatively reconciled. The data from IEA
ICCS 2009 and the focus group study in Latvia are used for the empirical research. The findings prove
the presence of multiculturalism in the societies in Estonia and Latvia as well as the necessity of the
development of citizenship education. As the result of the Thesis factors that influence the management
of the development of citizenship education are enumerated, highlighting the main aspects of the
citizenship education management, which are needed to be developed in a multicultural society.