Sešus gadus vecu bērnu stāstītprasmes veicināšanas iespējas brīvdabas pedagoģijā
Author
Kamša, Renāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Autors: Renāte Kamša Kvalifikācijas darba nosaukums: Sešus gadus vecu bērnu stāstītprasmes veicināšanas iespējas brīvdabas pedagoģijā Kvalifikācijas darba vadītājs: Prof. Dr.psych. Tija Zīriņa Pētījuma mērķis: Teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt bērnu stāstītprasmes veicināšanas iespējas brīvdabas pedagoģijā vecākajā pirmsskolas vecumā. Pētījuma objekts: Pedagoģiskais process pirmsskolā Pētījuma priekšmets: Sešus gadus vecu bērnu stāstītprasme Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt brīvdabas pedagoģijas jēdzienu pedagogu un psihologu teorijās. 2. Veikt bērnu stāstītprasmes jēdziena skaidrojumu un analizēt tās attīstību vecākajā pirmsskolas vecumā. 3. Atlasīt pedagoģiskos paņēmienus bērnu stāstītprasmes veicināšanā brīvdabas pedagoģijā. 4. Veikt praktisku pētījumu par bērnu stāstītprasmes veicināšanu vecākajā pirmsskolas vecumā. Teorētiskajā daļā aprakstīti jēdzieni – brīvdabas pedagoģija un stāstītprasme. Teorētiskās atziņas pētījumam ir ņemtas no dažādu pedagogu un psihologu literatūras avotiem, kur izskaidrota jēdzienu nozīme, paņēmieni, lai veicinātu sešus gadus vecu bērnu stāstītprasmi, atrodoties āra vidē. Empīriskajā pētījumā autore veic praktisku pedagoģisko izmēģinājumdarbību un veic novērojumus par sešus gadus vecu bērnu stāstītprasmes veicināšanas iespējām brīvdabas pedagoģijā. Pēc pētījuma norises autore veic secinājumus, ka atrodoties dabā ar dažādām pedagoģiskajām metodēm, bērni vingrinoties stāstījuma veidošanā, veiksmīgi attīsta stāstītprasmi. Kvalifikācijas darba struktūra: anotācija latviešu un angļu valodā, ievads, teorētiskā un pētnieciskā daļa, secinājumi, priekšlikumi, izmantotās literatūras avotu saraksts, pielikumi. Pētījuma metodes: Teorētiskā - Pedagoģijas un psiholoģijas literatūras analīze. Empīriskā - pedagoģiskais novērojums, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Kvalifikācijas darba apjoms: 45 lpp., 5 tabulas, 13 attēli, 2 pielikumi, 34 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: Stāstītprames attīstība sešus gadus veciem bērniem, stāstītprasmes veicināšanas paņēmieni brīvdabas pedagoģija. The author of the paper: Renāte Kamša The title of the qualification paper: Promotion of Storytelling Opportunities for six-year olds in Outdoor Education. The supervisor of the qualification: Prof. Dr.psych. Tija Zīrina The aim of the paper: to study theoretically and practically test the possibilities of promoting children’s storytelling skills in outdoor pedagogy at the older pre-school age. Object of research: Pedagogical process in pre-school. Subject of research: Narrative skills of six-year old children Research tasks: 1. Analyze the concept of outdoor pedagogy in the theories of pedagogues and psychologists. 2. To explain the concept of children's storytelling skills and to analyze its development in the oldest preschool age. 3. To select pedagogical methods in promoting children's storytelling skills in outdoor pedagogy. 4. To carry out a practical research on the promotion of children's storytelling skills in the oldest pre-school age. The theoretical part describes the concepts - outdoor pedagogy and storytelling. Theoretical findings for the study are taken from various literature sources of pedagogues and psychologists, where the meaning of the concepts is explained, techniques to promote the storytelling skills of six-year-old children in an outdoor environment. In the empirical research, the author conducts practical pedagogical experimental activities and makes observations about the possibilities of promoting the storytelling skills of six-year-old children in outdoor pedagogy. After the research, the author draws conclusions that being in nature with different pedagogical methods, children successfully develop storytelling skills while creating a story. Qualification work structure: Annotation in Latvian and English, introduction, theoretical and research part, conclusions, proposals, list of used literature sources, appendices. Research methodology: Theoretical - Analysis of pedagogical and psychological literature. Empirical - pedagogical observation, pedagogical pilot activity. Scope of qualification work: 45 pages, 5 tables, 13 illustrations, 2 appendices, 32 references. Keywords: Development of storytelling skills for six-year-old children, methods of promoting storytelling skills in outdoor pedagogy.