Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu literārās intereses un to sekmēšana
Автор
Dekterova, Inesa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu literārās intereses un to sekmēšana. Darba autore: Inesa Dekterova Darba vadītāja: Inese Freiberga Darba saturs: 65 lapaspuses, 32 attēli, 4 tabulas, 2 pielikumi un 33 izmantotie literatūras un informācijas avoti. Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu literārās intereses un to sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma objekts: Pedagoģiskais process pirmsskolā. Pētījuma priekšmets: bērnu literārās intereses. Pētījuma hipotēze: vecākā pirmsskolas vecuma bērnu literārā interese tiek sekmēta, ja bērnam ģimenē un pirmsskolas grupā tiek nodrošināta iespēja iepazīties ar grāmatām, kas atbilst viņa interesēm. Darba teorētiskā daļa balstās uz latviešu un ārzemju pedagogu un psihologu atziņām par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu literārās intereses veidošanos un sekmēšanu, vecākā pirmsskolas vecuma bērnu interešu attīstību kopumā Praktiskajā daļā ir veikta aptauja bērnu vecākiem un pirmsskolas skolotājiem ar mērķi noskaidrot dažādus viedokļus par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu literāro interesi un tās sekmēšanu. Pētījuma bāze: X pirmsskolas izglītības iestādes, 5 līdz 7 gadu vecuma grupa, kuru ikdienā apmeklē 24 bērni, bet pētījuma laikā 19 bērni,8 zēni un 11 meitenes vecumposmā no 5 līdz 7 gadiem. Pētījuma daļā tika aicināti piedalīties 24 pirmsskolas izglītības iestādes pedagogi un 33 bērnu vecāki. Atslēgas vārdi: interese, literārā interese, attīstība, sekmēšana, pirmsskola. Title: Literary interests of older pre-school children and their promotion. Author: Inesa Dekterova Head of Work: Inese Freiberga Contents: 65 pages, 32 pictures, 4 tables, 2 appendixs and 33 sources used. Aim of study: to theoretically study and practically test the literary interests of older pre-school children and the possibilities of their promotion in the pedagogical process. Object of resaearch: Pedagogical process in preschool. Subject of research: children's literary interests. Hypothesis: The literary interest of older pre-school children is successfully promoted if the development of other diverse interests in the pre-school group or family is ensured. The theoretical part of the work is based on the findings of Latvian and foreign pedagogues and psychologists on the formation and promotion of the literary interest of older pre-school children, and the development of the interests of older pre-school children in general. In the practical part, a survey of parents and pre-school teachers has been conducted with the aim to find out different opinions about the literary interest of older pre-school children and its promotion. Reserch base: X pre-school educational institutions, 5 to 7 year old group, wich is daily attended by 24 children, but during the study 19 children, 8 boys and 11 girls in the age group 5 to 7 years. 24 teachers of pre-school education institutions and parents of 33 children were invited to participate in the part of the research. Keywords: interest, literary interest, development, promotion, preschool.