Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu atstāstīšanas prasmju pilnveide pasaku iepazīšanas procesā
Autor
Paula, Iluta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba autore Iluta Paula Kvalifikācijas darba temats: „Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu atstāstīšanas prasmju pilnveide pasaku iepazīšanas procesā.” Mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidrot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu atstāstīšanas prasmju pilnveidošanas iespējas pasaku iepazīšanas procesā. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts un izpētīts atstāstīšanas jēdziens, tās raksturojums un metodes. Tiek vērsta uzmanība uz vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojumu, pētot vecumposma likumsakarības un faktorus, kas to ietekmē. Apkopotas pasakas ar kuru palīdzību tiek sekmētas, pilnveidotas bērnu atstāstīšanas prasmes. Otrajā nodaļā tiek veikts empīriskais pētījums, kā ar pasaku palīdzību var pilnveidot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu atstāsīšanas prasmes. Darbā tiek izvērtēts bērnu atstāstīšanas prasmju līmenis pētījuma sākumā un beigās. Atstāstīšanas prasmju pilnveide sekmēta pasaku iepazīšanas procesā un veikta salīdzinošā analīze. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ņemot vērā izvirzītos kritērijus, ka bērnu atstāstīšanas prasmes tiks pilnveidotas, ja : • literārie darbi bērniem būs saistoši/interesanti; • pedagogs stāsta pasakas; • pedagogs aktīvi iesaistīsies literāro darbu atstāstīšanas procesā. Atslēgas vārdi: vidējais pirmsskolas vecums, atstātīšanas prasmes, pasakas. Kvalifikācijas darbs sastāv no 46 lappusēm, tsk.- 3 tabulām, 3 diagrammas, 2 pielikumi. Izmantoti 34 informācijas avoti. Author of the qualification work: Iluta Paula The subject of the qualification work: Improvement the recounting skills of middle preschool children in the process of getting to know fairy tales. The aim: Theoretically and practically to find out the possibilities of improving the reconstruction skills of middle school children in the process of getting to know fairy tales. The first chapter introduces and researches the concept of narration, its characteristics and methods. Attention is paid to the characteristics of the development of average preschool age children, studying the regularities of the age stage and the factors that influence. Collected fairy tales have been compiled with the help of which improved, promoted children's storytelling skills. In the second chapter, an empirical study was conducted,how fairy tales can be used to improve the abandonment skills of middle school children's. The level of children's retelling skills was assessed at the beginning and end of the study. The development of retelling skills was facilitated in the process of getting to know fairy tales and a comparative analysis was performed. The empirical part confirms the hypothesis that children's retelling skills will be improved if: •if literary work will be binding / interesting for children; •if the teacher tells fairy tales; •if the teacher will be actively involved in the process of narration literary work. Keywords: average preschool age, leaving skills, fairy tales. The qualification work consists of 46 pages, including 3tables, 4 charts, 2 annexes. Used 34 sources of information.