Koordinācijas veicināšana spēlēs un rotaļās 3-4 gadus veciem bērniem
Author
Veinberga, Agija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba “Koordinācijas veicināšana spēlēs un rotaļās 3 - 4 gadus veciem bērniem” mērķis ir izpētīt 3 - 4 gadus vecu bērnu koordinācijas veicināšanu spēlēs un rotaļās. Mērķa sasniegšanai autore analizē pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par koordināciju, tās veicināšanu. Raksturo 3 - 4 gadus vecu bērnu koordinācijas veicināšanu. Organizē empīrisko pētījumu par 3 - 4 gadus vecu bērnu koordinācijas veicināšanu spēlēs un rotaļās. Analizē empīriskā pētījuma rezultātus. Kvalifikācijas darba noslēgumā sniegti galvenie secinājumi – koordinācijas prasmi veicina kustības, to biežums un dažādība. Izvēloties spēles un rotaļas, svarīgi ir tās pielāgot bērnu vecumposmam, interesēm un spējām. Videi ir jābūt piemērotai spēļu un rotaļu darbības veikšanai. Pētījuma gaita un tā rezultāti izklāstīti divās nodaļās, kas papildinātas ar sešām apakšnodaļām. Darba pamatteksts izklāstīts 39 lappusēs, kurās ir iekļautas 6 tabulas un 7 attēli. Izmantotās literatūras sarakstā iekļauti 26 avotu nosaukumi un publikācijas. Darbam pievienoti 2 pielikumi. Atslēgas vārdi - koordinācija, 3 – 4 gadus veci bērni, spēles, rotaļas. The purpose of the qualifying work “Promoting coordination in games and plays for 3 – 4- year old” is to explore the promotion of coordination between children aged 3 – 4 years in games and plays. For the purpose, the author analyses the theories of pedagogies and psychology scientists on coordination and promotion. Describes the promotion of coordination between children aged 3 –4 years. Organize an empirical study on promoting the coordination of children aged 3 –4 in games and games. Analyze the results of the empirical study. At the end of the qualification work, the main conclusions are: coordination skills are boosted by movements, their frequency and diversity. When selecting games and plays, it is important to adapt them to children's age, interests and abilities. The environment must be suitable for the performance of games and plays. The course of the study and its results are presented in two chapters supplemented with six sub – chapters. The body of work is presented on 39 pages that includes 6 tables and 7 images. The list of authorities used includes the names and publications of 26 sources. 2 attachments added to work. Key words - coordination, children aged 3 – 4 years, games, plays.