• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5-6 gadīgo bērnu kustību rotaļu un spēļu pielietojums sadarbības prasmes pilnveidošanai

Thumbnail
View/Open
299-79055-Anca_Aija_aa18298.pdf (1.426Mb)
Author
Anča, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors : Aija Anča Darba vadītājs: Inga Stangaine Pētnieciskā darba tēma: 5 – 6 gadīgo bērnu kustību rotaļu un spēļu pielietojums sadarbības prasmes pilnveidošanā. Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā caur rotaļām bērniem veidojas savstarpējās sadarbības prasmes. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām. Pirmajā nodaļā ir teorētiskā daļa, kur tiek skaidrots, kas ir kustību rotaļa, vai caur rotaļām var sekmēt bērna sadarbības prasmes un aprakstītas 5-6 gadīgo bērnu attīstības likumsakarības. Otrajā nodaļā tiek aprakstīti un analizēti novērojumi, kā caur kustību rotaļām bērni veido savstarpējās sadarbības prasmes. Tiek organizēts pedagoģiskais process, kurā bērniem tiek veicināta prasme sadarboties, vienoties par iespējamām kopīgām darbībām, uzklausīt citam citu. Darba nobeigumā ir apkopoti secinājumi par bērnu darbību, kā arī izstrādāti priekšlikumi bērnu sadarbības prasmes turpmākai veiksmīgai attīstībai. Kvalifikācijas darbā analizētas šādas grāmatas : D. Augstkalne, Antiņa I., Batiņa V. Baha V., Brice B., Dzintere D., Stangaine I., Džeja R, Gulbe D., Sīle S., Volkova L., Gudjons H., Jurgena I., Randoha A., Špona A., Students J., A, Svence G., Ļesņičija R., Piažē Ž., Karlovska R,. Zinātniskās literatūras avoti : Konstantinova I., Miesniece A., Robert Myers., Penny D, Mike Bundrant Darbā iekļautas 2 tabulas, 4 attēli un 8 pielikumi. Atslēgas vārdi: rotaļa, kustību rotaļa, spēles, sadarbība, sadarbības prasmes, fiziskās aktivitātes.
 
Author of the work: Aija Anča Supervisor: Inga Stangaine Research topic: application of 5-6 year old children's movement games and games in improving cooperation skills. The aim of the research: to find out theoretically and to test practically how children develop mutual cooperation skills through games. The qualification paper consists of two sections. The first chapter has a theoretical part, which explains what a movement play is, whether through play can promote a child's cooperation skills, as well as it describes the regularities of 5-6 year old children's development. The second chapter describes and analyzes the observations of how children develop interpersonal skills through movement games. A pedagogical process is organized, during which children’s abilty to cooperate, ability to negatiate and find solution to , listen to each other are promoted At the end of the work, conclusions about children's activities are summarized, as well as proposals for further successful development of children's cooperation skills are developed. The following books were analyzed in the qualification work: Augstkalne D., Antiņa I., Batiņa V., Baha V., Brice B., Dzintere D., Stangaine I., Jeja R, Gulbe D., Sīle S., Volkova L., Gudjons H. , Jurgena I., Randoha A., Špona A., Students J., A, Svence G., Ļesņičija R., Piaget Ž., Karlovska R, .author literature. The following sources of scientific literature were analyzed in the qualification work. Sources of scientific literature: Konstantinova I., Miesniece A., The work includes 2 tables, 4 figures and 8 appendices. Keywords: play, games, movement games, cooperation, cooperation skills, physical activities.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53058
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV