Pozitīvās attieksmes pret dabu veidošanās vidējā pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Tomsone, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors : Tatjana Tomsone. Darba vadītājs: Mg. Paed. Vladislava Uršuļska. Kvalifikācijas darba temats: Pozitīvās attieksmes pret dabu veidošanās vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Kvalifikācijas darba mērķis: Pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvās attieksmes pret dabu veidošanos. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa – skaidrots, kas ir attieksme, kas ietekmē tās veidošanos, kas ir attieksme pret dabu, kādu iespaidu uz šo procesu atstāj ģimene, skolotājas; kāda loma attieksmes pret dabu veidošanā ir literāriem darbiem. Empīriskā daļa – aprakstīti un analizēti novērojumi, kā, organizējot un veicot kopā ar bērniem dabas objektu novērošanu un pētīšanu, paralēli lasot atbilstošus oriģinālus latviešu autoru literārus darbus, var veicināt pozitīvās attieksmes veidošanos vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Iegūtie rezultāti ir apkopoti un analizēti. Darba nobeigumā ir apkopoti secinājumi par to, kas var ietekmēt bērnu pozitīvās attieksmes pret dabu veidošanos, kā arī izteikti priekšlikumi bērnu pozitīvās attieksmes pret dabu veicināšanai. Pētījuma gaitā ir apstiprinājusies izvirzītā hipotēze, ka, lasot un apspriežot ar bērniem speciāli piemeklētus literārus darbus, organizējot pētījumus un novērojumus dabā, var veicināt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvās attieksmes pret dabu veidošanos. Kvalifikācijas darba struktūra – darbā ir ievads, divas nodaļas ar vairākām apakšnodaļām, secinājumi, iekļautas 3 tabulas, 4 attēli un 4 pielikumi. Darba apjoms – 58. lpp. Atslēgas vārdi: attieksmes veidošanās, daba, ģimenes, skolotāja loma, novērojumi, pētījumi, literārie darbi. Author of the work: Tatjana Tomsone Supervisor: Mg. paed. Vladislava Uršuļska Research topic: development of positive attitude towards nature for preschool aged children The aim of the research: to find out development of positive attitude towards nature for preschool aged children The qualification paper consists of two sections. The first chapter has a theoretical part, which explains what is the attitude that influences its formation, what is the attitude towards nature, what is the influence of the family on this process, teachers; what role do literary works play in the formation of attitudes towards nature. The second chapter describes and analyzes the observations of how, by organizing and conducting observation and research of natural objects together with children, in parallel with reading appropriate original literary works of Latvian authors, it is possible to promote the formation of a positive attitude in children of middle preschool age. At the end of the work, conclusions about what can influence the formation of children's positive attitude towards nature are summarized, as well as proposals for the promotion of children's positive attitude towards nature are made. The work includes 3 tables, 4 figures and 4 appendices. Keywords: attitude formation, attitude towards nature, role of family and teacher, observations, research, literary works.