Sīkās motorikas pilnveide 2-3 gadus veciem bērniem pirmsskolā
Author
Bērziņa, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Anita Bērziņa Zinātniskā darba vadītājs: Mg.paed. E.Laganovska. Darba nosaukums: sīkās motorikas pilnveide 2 - 3 gadus veciem bērniem. Darba apjoms: 54.lapas, 2 tabulas, 8 pielikumi, 36 literatūras vienības. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt pirkstu sīkās motorikas pilnveidošanas tehnikas un dažādās iespējas, lai sekmīgi veicinātu 2 - 3 gadus vecu bērnu attīstību un pašapkalpošanās prasmes pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma uzdevumi: 1.Sniegt pirkstu sīkās motorikas jēdziena teorētisku skaidrojumu; 2.Izzināt 2 - 3 gadus vecu bērnu pedagoģiskās un psiholoģiskās attīstības īpatnības; 3.Izpētīt dažādas metodes pirkstu sīkās motorikas pilnveidošanai; 4.Veikt bērnu pedagoģisko novērošanu, analizēt un apstrādāt datus; 5.Apkopot pētījuma rezultātus. Teorētiskā daļa sastāv no trīs nodaļām un vairākām apakšnodaļām, kurās tika apkopota informācija par sīkās motorikas pilnveidi 2 - 3 gadus veciem bērniem, iespējamajām tehnikām, lai attīstītu sīko motoriku, 2 - 3 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums, dažādu tehniku organizēšanas un vadīšanas apraksti. Bērnu sākotnējie izpētes kritēriji veidoti balstoties uz izpēti un analīzi novērojot bērnus un komunikācijā ar vecākiem. Empīriskā pētījuma daļa sastāv no pedagoģiskā novērojuma, dažādu tehniku izmantošanas apraksta izmēģinot darbībā, datu apstrādes un analīzes. Atslēgas vārdi: bērnu pirkstu sīkā motorika, emocionālā un sociālā attīstība, fiziskā attīstība, pašapkalpošanās prasmes, pirmsskola. Author of the work: Anita Bērziņa. Head of scientific work: Mg.paed. E.Laganovska. Title: Improvement of fine motor skills for 2 - 3 years old children. Thesis consists of: 54 pages, 2 tables, 8 appendices, 36 references. The aim of the research: theoretically and practically develop fine motor skills improvement techniques and various possibilities to promote the development of 2 - 3 year old children and self-service skills in a pre-school educational institution. Research tasks: 1.To give a theoretical explanation of the concept of fine motor skills of fingers; 2.To find out the peculiarities of pedagogical and psychological development of 2 - 3 year old children; 3.To study different methods for improving the fine motor skills of fingers; 4.Carry out pedagogical observation of children, analyze and process data; 5.Summarize the results of the research. The theoretical part consists of three chapters and several subchapters, which contains information about the improvement of fine motor skills in 2 - 3 year old children, possible techniques for improving fine motor skills, characteristics of 2 - 3 year old children development, description of organization and management of various techniques. The initial research criteria of children in based on analysis of observing children and communication with parents. The empirical part of the research consist of pedagogical observation, description of the use of various techniques in action, data processing and analysis. Keywords: children’s small finger motor skills, emotional and social development, physical development, self-service skills, preschool.