Agresijas mazināšanas iekļaujošās iespējas 6-7 gadu veciem bērniem Pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Jakobija, Arita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu “Agresijas mazināšanas iekļaujošās iespējas 6-7 gadu veciem bērniem Pirmsskolas izglītības iestādē”. Darba autore: Arita Jakobija Darba vadītāja: Staņislava Marsone Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski pētīt un empīriski pamatot bērnu agresijas novēršanas iekļaujošās iespējas 6-7 gadus veciem bērniem. Hipotēze: Agresijas mazināšanas iekļaujošās iespējas 6-7 gadus veciem bērniem pirmsskolā būs sekmīgas, ja pedagogs ikdienas darbā izmantos daudzveidīgas rotaļas un pozitīvo pastiprinājumu spēku, kuru ietvaros veicinās bērnos savstarpējo cieņu un rosinās bērnus izteikt savas domas, pārdzīvojumus un vajadzības. Lai sasniegtu darbā norādīto mērķi un pārbaudītu hipotēzi, teorētiskajā daļā atspoguļotas agresijas jēdziena teorijas dažādu psihologu un pedagogu skatījumā, skatītas bērnu attīstības likumsakarības, izvirzīti agresijas mazināšanai pirmsskolā metodiskie paņēmieni. Praktiskajā daļā tiek veikts pedagoģiskais novērojums, analizēta situācija, veikta pedagogu un atbalsta personāla aptauja. The qualification work is about “Inclusive opportunities for aggression reduction for 6-7 year old children in the Preschool educational institution”. Author of qualification work: Arita Jakobija Supervisor of qualification work: Stanislava Marsone The aim of the qualification work: to theoretically study and empirically substantiate the inclusive ponsibilities of child agression prevention for 6-7 year old children. Hypothesis: Inclusive opportunities to reduce aggression in 6-7 year olds in preschool will be successful if the teacher uses a variety of games and positive reinforcement in their daily work, which will promote mutual respect in children and encourage children to express their thoughts, experiences and needs. In order to achieve the goal indicated in the work and test the hypothesis, the theoretical part reflects the theories of the concept of aggression from the point of view of various psychologists and pedagogues, looks at the regularities of children's development, proposes methodological methods for reducing aggression in preschool. In the practical part, pedagogical observation is performed, the situation is analyzed, a survey of teachers and support staff is conducted.