3 gadīgu bērnu radošuma veicināšana pirmsskolas izglītības vidē
Author
Paparde, Sindija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbu “3 gadīgu bērnu radošuma veicināšana pirmsskolas izglītības vidē” izstrādāja Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studente Sindija Paparde, darba vadītāja profesore Inese Jurgena. Kvalifikācijas darbs uzrakstīts uz 45 lpp., ieskaitot 7 attēlus, 6 tabulas, 27 literatūras avotiem, no kuriem – 24 latviešu valodā un 3 angļu valodā. Darbs sastāv no ievada, 2 galvenajām daļām, kurās ir 8 apakšnodaļas un viena pielikuma. Kvalifikācijas darba pirmajā – teorētiskajā daļā tiek studēta zinātniskā literatūra par bērnu radošuma veicināšanu pirmsskolas vidē, apskatītas radošuma definīcijas, radošas personības teorētiskais raksturojums un tās iezīmes. Studēti radošuma līmeņi un kritēriji balstoties uz I.Kraģa, D. Kalēju–Gasparoviču, V. Hibneri, L. Rutku un citu autoru teorētiskajām atziņām. Kvalifikācijas darba otrajā – empīriskajā daļā iekļauts pirmsskolas izglītības iestādes vides raksturojums, pētījumā iesaistīto bērnu raksturojums, izveidoti kritēriji un rādītāji bērnu radošuma novērtēšanai un pētījumā izmantoto rotaļnodarbību apraksts. Apkopoti un analizēti aptaujas anketā iegūtie rezultāti, kurus sniedza 55 3 gadīgo bērnu pirmsskolas izglītības skolotāji. Kvalifikācijas darba adresāti ir pirmsskolas izglītības skolotāji un bērnu vecāki. The qualification paper "Promoting the creativity of 3-year-old children in a pre-school education environment" was developed by Sindija Paparde, a student at the Faculty of Pedagogy, Psychology and Art of the University of Latvia, qualification paper supervisor Inese Jurgena. Qualification paper is written on 45 pages, including 7 images, 6 tables, 27 literature sources, of which – 24 in Latvian and 3 in English. The work consists of an introduction, 2 main parts, which have 8 subdivisions and one attachment. The first is theoretical part of the qualification paper studies scientific literature on the promotion of children's creativity in pre-school environments, discusses the definitions of creativity, the theoretical characteristics of the creative personality and its features. Levels and criteria of creativity studied based on theoretical knowledge of I.Kragis, D. Kaleja–Gasparovica, V. Hibnere, L. Rutka and other authors. The second – empirical – part of the qualification paper includes the environmental profile of the pre-school educational institution, the characteristics of the children involved in the study, the criteria and indicators for assessing children's creativity and the description of the play activities used in the study. The results of the questionnaire were compiled and analysed by 55 pre-school teachers of 3-year-olds. The recipients of the qualification paper are pre-school teachers and parents of children.