Bērnu emociju pašregulācijas pilnveide vidējā pirmsskolas vecumā
Author
Rakauska, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Sandra Rakauska Kvalifikācijas darba temats: Bērnu emociju pašregulācijas pilnveide vidējā pirmsskolas vecumā Mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt bērnu emociju pašregulācijas pilnveidi vidējā pirmsskolas vecumā Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām nodaļām un astoņām apakšnodaļām, secinājumiem, ieteikumiem, izmantotās literatūras un avota saraksta ar 32 vienību, 4 pielikumiem Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par bērna emocionālo attīstību 2.Raksturot emociju pašregulācijas jēdzienu pedagogu un psihologu teorijās 3.Organizēt empīrisko pētījumu par bērnu emociju pašregulācijas pilnveidi vidējā pirmsskolas vecumā 4.Analizēt empīriskā pētījuma iegūtos rezultātus un izstrādāt ieteikumus pedagogiem bērnu emociju pašregulācijas pilnveidei. Pētījuma laikā tika gūta atbilde uz pētījuma jautājumu, ar kādiem pedagoģiskajiem paņēmieniem vissekmīgāk izdevās īstenot bērnu emociju pašregulācijas pilnveidi vidējā pirmsskolas vecumā. Tika secināts, ka mērķtiecīgi izmantojot šos pedagoģiskos paņēmienus- grupas noteikumu iepazīšana un ievērošana ikdienā, savu emociju apzināšanās un nosaukšana vārdā, izmantojot pasakas fragmentu uzzināt bērna pašvērtējumu, pārdomu stūrīša iekārtošana, attēli ar problēmu situācijām un kopīgās dziesmas izdomāšana par emocijām, palīdz pozitīvi sekmēt bērnu emociju pašregulācijas pilnveidi.Atslēgvārdi: vecumposms, emocijas, emocionālā attīstība, pašregulācija, emociju pilnveide. Author of qualification paper: Sandra Rakauska Qualification paper topic: Improvement of children emotion self regulation in the average preschool age Aim of qualification paper: theoretical reserch and practical examination of children emotion self regulation improvement in average preschool age Qualification paper consists of introduction, 2 sections, 8 subsections, conclusions, suggestions, the list of the source of literature with 32 unit and 4 attachments Research tasks: 1.To analyze theories of pedagogical and psychological scientists of children emotional development 2.To describe definition of emotion self regulation in pedagogical and psychological theories 3.To organise empirical research of children emotion self regulation improvement in average preschool age 4.To analyze results of empirical research and to develop suggestions for improvement of children emotion self regulation for pedagogues During the research an answer was received to the research question, which pedagogical methods were the most successful in order to realize improvement of children emotion self regulation in average preschool age. It was concluded that if you use these pedagogical methods purposefully- getting to know and respecting the group rules on a daily basis, being aware of your emotions and naming the emotions, using a fragment of fairy tale in order to find out self- esteem of a child, installation of reflection corner, pictures whit problem situations, creating shared song about emotions- it all helps to get a positive effect in improvement of children emotion self regulation. Keywords: age, emotions, emotional development, self regulation, improvement of emotions.