Trīsgadīgu bērnu izpratnes pilnveide par savu ķermeni pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Author
Leitāne-Dombrovska, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Linda Leitāne-Dombrovska Kvalifikācijas darba temats: Trīsgadīgu bērnu izpratnes pilnveide par savu ķermeni pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Mērķis: Teorētiski pētīt un empīriski pamatot trīsgadīgu bērnu sava ķermeņa izpratnes pilnveidi pedagoģiskajā procesā. Darba teorētiskajā daļā tiek pētīts izpratnes jēdziens, bērnu attīstības raksturojums 3-4 gadu vecumposmā, īpaši uzsverot aspektus, kas ietekmē bērna izpratni par savu ķermeni. Teorētiskās daļas noslēgumā analizētas mācību jomas un paņēmieni, kas pielietojami pirmsskolas pedagoģiskajā procesā mērķa sasniegšanai. Empīriskajā daļā tika veikta izmēģinājuma darbība , analizējot bērna izpratni par savu ķermeni pedagoģiskajā procesā. Par kritērijiem izpratnes vērtēšanai izmantota Pirmsskolas mācību programmas (2020) sasniedzamie rezultāti. Pedagoģiskie paņēmieni izstrādāti un aprobēti pamatojoties uz teorētiskajām atziņām un bērnu vecumposma attīstības likumsakarībām, bērniem uzskatāmā un viegli saprotamā veidā. Empīriskajā daļā hipotēze tika pārbaudīta un apstiprinājās - trīsgadīgiem bērniem tiks pilnveidota izpratne par savu ķermeni, ja pedagoģiskajā procesā ikdienā būs atbilstoši materiāli un didaktiskās spēles katrā mācību jomu centrā. Atslēgas vārdi: izpratne, 3-4 gadus veci bērni, pirmsskolas pedagoģiskais process, ķermenis, pilnveide. Kvalifikācijas darbs sastāv no 49 lappusēm, tai skaitā 12 tabulas, 14 attēli, 8 pielikumi. Izmantoti 32 informācijas avoti. Author of Qualification Thesis: Linda Leitāne-Dombrovska Topic of Qualification Thesis: Improving the perception of three-year-old children about their body in the pre-school pedagogical process. Aim: To research theoretically and to justify empirically the improvement of three-year-old children's perception of their body in the pedagogical process. In the theoritical part the term of perception is researched, the characteristics of children’s development at the age of 3-4, with particular emphasis on those aspects that affect the children’s perception of their body. At the conclusion of the theoretical part, the study areas and techniques which are used in the process of pre-school pedagogical work with children are overviewed. In the empirical part an empirical research was provided by analyzing the children’s perception of his body in the pedagogical process. Preschool program study was used as a criteria for evaluating the perception. The pedagogical process was based on theoretical knowledge and developed in a way that is visual and easy to understand for children. In the empirical part the hypothesis was test and then is confirmed - three-year-old children will have an improved perception of their body, if in the pedagogical process on a daily basis there will be appropriate materials and didactic games in each study center. Keywords: Perception, comprehension, 3-4 yers old children, preschool pedagogical process, body, improvement. The qualification thesis consists of 49 pages, including 12 tables, 14 images, 8 addition. 32 sources of information were used.