Jaukta vecuma grupas bērnu pašvadītas mācīšanās prasmju pilnveide mācību jomu centros
Author
Šeklanova, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir “Jaukta vecuma grupas bērnu pašvadītas mācīšanās prasmju pilnveide mācību jomu centros”. Pētījuma mērķis ir pētīt jaukta vecuma grupas bērnu pašvadītas mācīšanās prasmju pilnveides iespējas mācību jomu centros. Pētījumam izvirzīta hipotēze- jaukta vecuma grupas bērnu pašvadītas mācīšanās prasmju pilnveide būs sekmīgāka ja: •Bērniem būs iespēja izvēlēties, ko un kad darīt; •Vecāki un pedagogi nesteidzinās bērnus un ļaus tiem darboties pašiem; •Bērniem būs dota iespēja pašiem plānot savu nodarbību, piedalīties mēneša temata izvēlē. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā veikta pedagogu un psihologu atziņu analīze par bērnu vecumposmu attīstības likumsakarībām un pašvadītas mācīšanas prasmju pilnveides iespējām mācību jomu centros kompetences bāzētā pieejā. Teorētiskā daļa balstīta uz G. Svences, D. Eļkoņina, Ļ. Vigotska, M. Montessori, projekta “Skola 2030” ekspertu un citu autoru darbiem. Pētījuma empīriskajā daļā pamatota kvalifikācijas darba autores pētnieciskā darbība: skaidrotas pētījuma metodes; raksturota pētījuma bāze un pētījuma gaita; veikta pētījuma gaitā iegūto rezultātu analīze; pamatojoties uz pētījumā gaitā iegūtajiem datiem un to analīzi, izdarīti secinājumi un izstrādāti ieteikumi pirmsskolas pedagogiem. Pētījuma rezultāti apstiprināja izvirzīto hipotēzi. Kvalifikācijas darba apjoms: 50 lpp., 8 tabulas, 2 attēli, 20 avoti, 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: pašvadīta mācīšanās, mācību jomu centri, jaukta vecuma grupa, kompetenču pieeja. The topic of current qualification paper is “Self-directed learning skills improvements in learning centers of children in mixed age group”. Aim of the research is to study the possibilities of improving the self-directed learning skills of children in mixed age group in learning centers. The following hypothesis put forward for the research- improvement of self-directed learning skills of children in mixed age group will be more successful if: • Children will be able to choose what and when to do; • Parents and educators will not rush children and allow them to act on their own; • Children will be given the opportunity to plan their own lessons, participate in the choice of the topic of the month. The work consists of two parts: the theoretical part and the empirical part. In the theoretical part, the analysis of pedagogues and psychologists findings on the regularities of children's age development and the possibilities of improving self-directed teaching skills in learning centers in a competence-based approach was performed. The theoretical part is based on the works of G. Svence, D. Elkonins, L. Vygotsky, M. Montessori, and other authors and experts of the project “School 2030”. The empirical part of the research describes the research activity of the author of the qualification paper: explained research methods; described basis and course of the research; an analysis of the results obtained in the course of the research was performed; based on the data obtained during the research and their analysis, conclusions are made and recommendations for pre-school teachers are defined. The results of the study confirmed the hypothesis. Volume of qualification work: 50 pages, 8 tables, 2 figures, 20 sources and 2 annexes. Keywords: self-directed learning, learning centers, mixed age group, competence approach.