Literatūra vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saziņas prasmju pilnveidei
Autor
Vīķe, Guntra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Literatūra vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saziņas prasmju pilnveidei: bakalaura darbs. Darba autore: Guntra Vīķe. Darba zinātniskā vadītāja: docente, Dr.paed. Gunta Siliņa- Jasjukēviča. Darba apjoms ir 51 .lpp., kas ietver: ievadu, 3 nodaļas, secinājumus, ieteikumus pedagogiem, izmantoto literatūru un avotus, pielikumus. Pētījuma mērķis- teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt literatūras izmantošanu vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saziņas prasmju pilnveidē. Darbā tiek apstiprināta izvirzītā hipotēze- bērna saziņas prasmes tiek veicinātas, ja pedagoģiskajā procesā tiek izmantota bērna izziņas interesēm atbilstoša literatūra. Bakalaura darba teorētiskā daļā balstoties uz dažādu autoru atziņām, piem., Dzintere D., Freiberga I., Lindenberga S., Kramiņš E., Bāra A., Stikāne A., Svence G., tiek analizētas saziņas prasmes vidējā pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī saziņas prasmju jēdziens, gūts priekšstats par literatūras izmantošanu kā vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saziņas prasmju pilnveidotāju, raksturota bērnu literatūra, pētītas bērnu literatūras izmantošanas metodiskās nostādnes saziņas prasmju veicināšanai pirmsskolā. Pētījuma mērķa sasniegšanai darbā tiek praktiski pētītas saziņas prasmes 14 vidējā pirmsskolas vecuma bērniem (3-4 gadi) , kā arī praktiski pārbaudīta izvirzītā hipotēze, iekļaujot rotaļnodarbību kopu bērnu saziņas prasmju attīstības veicināšanai un izzinot skolotāju sapratni par konkrēto tematu. Pētījuma rezultātā izstrādāti ieteikumi pedagogiem un rotaļnodarbību paraugi bērnu saziņas prasmju veicināšanai. Literature for the improvement of communication skills of preschool children in average age: bachelor. The author: Guntra Vīķe. Scientific supervisor of he work: docent, Dr. paed., Gunta Siliņa- Jasjukēviča. The volume of the bachelor`s thesis is 51 pages, which includes introduction, three chapers, conclusions, advices for teachers and annexes. Objective of the study- to theoretically research and practically to test use of literature for improvement of communication skills for children in average age. In the bachelor`s thesis the poposed hypothesis is confirmed- communication skills of children are promoted if to the child`s cognitive interest is used relevant literature. In the theoretical part of the bachelor`s thesis, referring to the findings of various authors, for example, Dzintere D., Freiberga I., Lindenberga S., Kramiņš E., Bāra A., Stikāne A., Svence G., is analyzed communication skills of preschool children in average age, the concept of communication skills, geted an idea of using literature as improver of children`s communication skills, described children`s literature, studied methodological principles of childrens`s literature for improving communication skills in preschool. To achieve the goal of the research in the thesis are practically studied communication skills for 14 kids in age of 3-4 years, practically is tesed forwarded hypothesis, included set of play activities for promoting communication skills and out finded teacher`s understanding about the topic. As a result of the research have been developed recommendations fot teachers and examples of play lessons for improving children`s communication skills.