Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorGuseva, Alina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-12-22T02:02:07Z
dc.date.available2020-12-22T02:02:07Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other79204
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53096
dc.description.abstractBakalaura darba temats: „6-7 gadu vecu bērnu kritiskās domāšanas attīstības iespējas mācību procesā pirmsskolas izglītības iestādē”. Bakalaura darba autore: Alina Guseva. Bakalaura darba apjoms: 62 lpp., 7 tabulas, 15 attēli, 7 pielikumi, izmantoti 45 literatūras avoti. Bakalaura darba mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt 6 - 7 gadu vecu bērnu kritiskās domāšanas attīstības iespējas mācību procesā pirmsskolas izglītības iestādē. Darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tika analizēta zinātniskā literatūra par kritiskās domāšanas būtību un attīstību, dots pedagoģiski-psiholoģiskais raksturojums 6 – 7 gadīgiem bērniem, analizēts mācību process pirmsskolas izglītības iestādē un rotaļnodarbība, kā šī procesa būtiskā sastāvdaļa. Bakalaura darba otrajā daļā tika veikts empīrisks pētījums ar mērķi praktiski pārbaudīt darbā izvirzīto hipotēzi, ka kritiskās domāšanas attīstību sekmēs mācību procesam atbilstoša vide, rotaļnodarbības, kas ir interesantas bērniem un atbilstošas viņu attīstībai, sadarbība starp bērniem un pirmsskolas skolotāju. Pamatojoties uz izmēģinājuma darbībās rezultātiem, hipotēze guva apstiprinājumu. Pamatojoties uz teorētiskās un empīriskās daļas materiāliem, izdarīti secinājumi un izteikti priekšlikumi. Bakalaura darbs balstās uz E.Bono. R.Fišera, R.Kaņepējas, I.Kraģa, Z.Rubenes, E.Stikutes un citu autoru teorētiskajām atziņām. Bakalaura darba materiālus var praktiski izmantot pirmsskolu skolotāju praktiskajā darbā kritiskās domāšanas attīstībai. Atslēgas vārdi: domāšana, kritiskā domāšana, attīstība, mācību process.
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's paper: ‘’Critical thinking potentials for children aged 6-7 years old during learning process in pre-school institution’’. Author of the bachelor's paper: Alina Guseva. Bachelor's paper volume: 62 pages, 7 tables, 15 pictures, 7 appendices, 45 literature sources. The aim of the bachelor's paper is theoretically and practically study the possibilities of development of critical thinking of 6-7 year old children in the study process in a pre-school educational institution. The work consists of two parts. The first part is analyzed the scientific literature on the essence and development of critical thinking, gave a pedagogical-psychological description of 6-7 year old children, analyzed the learning process in a pre-school educational institution and play as an essential component of this process. In the second part of the bachelor's paper, an empirical study was conducted with the aim to test in practice the hypothesis that the development of critical thinking will be facilitated by a learning environment, play activities that are interesting for children and appropriate for their development, cooperation between children and preschool teachers. Based on the results of the pilot actions, the hypothesis was confirmed. Based on the materials of the theoretical and empirical part, are made conclusions and suggestions. The bachelor's paper is based on E. Bono, R.Fischer, R.Kaņepēja, I.Kraģis, Z.Rubene, E.Stikute and other authors theoretical findings. The materials of the bachelor's paper can be practically used in the practical work of pre-school teachers for the development of critical thinking. Keywords: thinking, critical thinking, development, learning process.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectdomāšana
dc.subjectkritiskā domāšana
dc.subjectattīstība
dc.subjectmācību process
dc.title6-7 gadu vecu bērnu kritiskās domāšanas attīsības iespējas mācību procesā pirmskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeCritical thinking potentials for children aged 6-7 years old during learning process in pre-school institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record