Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguve kustību rotaļās
Autor
Vecozola, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba autors: Signe Vecozola Bakalaura darba temats: Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguve kustību rotaļās. Darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pamatot kustību rotaļu nozīmi bērnu pamatkustību apguvē. Darba teorētiskajā daļā tiek teorētiski izzinātas pedagogu un psihologu atziņas par kustību rotaļu nozīmi bērna veselībā un attīstībā. Tiek vērsta uzmanība uz jaunākā pirmskolas vecuma bērnu attīstības raksturojumu. Tiek apskatīta un izzināta rotaļa, tās veidi un tās ietekme uz pamatkustību apguvi. Kā arī tiek izzināta kustību rotaļa, kā jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmētāja. Darba praktiskajā daļā tika veikts empīriskais pētījums, par kustību rotaļas izmatošanu, jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšanā. Tika izvērtētas bērnu pamatkustību prasmes- rāpošanas, soļošanas un lekšanas pamatkustībām pētījuma sākumā un pētījuma beigās, pēc 4 nedēļām. Pamatkustību prasmju apguve tika sekmēta ar kustību rotaļu palīdzību, kā arī tika veikta pētījumā iegūto rezultātu apstrāde un analīze. Praktiskajā daļā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, ka bērnu pamatkustību sekmēšana kustību rotaļās būs sekmīga, ja pedagogs ievēros kustību rotaļu organizēšanas nosacījumus, ievēros bērnu vecumposma attīstības likumsakarības un bērni aktīvi iesaistīsies kustību rotaļās. Bakalaura darbs sastāv no 58 lappusēm, tsk. – 4 tabulas, 10 attēli, 5 pielikumi. Izmantoti 44 literatūras informācijas avoti. Atslēgas vārdi: Attīstība, jaunākais pirmsskolas vecumposms, pamatkustības, kustību rotaļas. Author of the bachelor's thesis: Signe Vecozola The topic of the bachelor's thesis: Learning the basic movements of the youngest preschool age children through motion games. The aim of the work: To theoretically find out and practically substantiate the importance of movement games in the acquisition of children's basic movements. In the theoretical part of the work, the findings of teachers and psychologist are theoretically explored on the role of movement games in a child’s health and development. The attention is focused to the developmental characteristics of younger preschool children. The motion games have been explored and viewed its impact on the acquisition of basic movements. Also a movement games are explored as a facilitator of learning the basic movements of the youngest preschool children. In the practical part of the work, an empirical study was performed on movement games usage on the acquisition of the basic movements by young children of preschool age. Was carried out an evaluation of children's basic movement skills - crawling, walking and jumping basic movements at the beginning and end of the study, after four weeks. The acquisition of basic movement skills was promoted through movement games, as well as processing and analysing of the results obtained in the study. In the practical part, the hypothesis was confirmed. Considering conditions imposed that promoting child’s basic movements through movement games will be successful if the teacher will comply with the conditions for organizing movement games and will respect the children’s regularities of age development. Then children will be actively involved in movement games. The bachelor's thesis consists of 58 pages including 4 tables, 10 pictures, 5 annexes and 44 literature sources. The key words: Development, youngest pre-school age, basic movements, movement games.