Show simple item record

dc.contributor.advisorPoiša, Mārīte
dc.contributor.authorLuskjaviča, Helēna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-12-22T02:02:09Z
dc.date.available2020-12-22T02:02:09Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other79223
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53100
dc.description.abstractDarba autors: Helēna Luskjaviča. Bakalaura darba temats: „Sociālās adaptācijas īpatnības bērniem no 1,6 – 2 gadiem pirmsskolas izglītības iestādē”. Darba mērķis: teorētiski un praktiski izzināt adaptācijas procesa labvēlīgas norises iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā, analizējot latviešu un ārzemju psihologu un pedagogu (Gailuma, Pļaveniece, Škuškovnika, Aksoy, Baran, Chen u.c.) darbus, izpētīts sociālās adaptācijas jēdziens, kā arī adaptācijas procesa rādītāji, periodi un smaguma pakāpes. Bakalaura darbā autore raksturoja 1,6 – 2 gadīgu bērnu attīstību veseluma skatījumā, kā arī izpētīja svarīgākos nosacījumus aplūkotā vecumposma bērnu adaptācijas procesa sekmēšanai. Darba empīriskajā daļā veikta 12 bērnu (1,6 – 2 gadu vecumā) empīriskā novērošana ar mērķi novērtēt viņu uzvedību, koncentrējoties uz tādiem uzvedības raksturojošiem vērtēšanas kritērijiem, kā drošības, aktivitātes izpausmes, sadarbības prasmes ar pieaugušajiem un vienaudžiem, runātprasme un pašapkalpošanās prasmes (ēšana, podiņapmācība). Lai atvieglotu bērnu adaptācijas periodu, pedagoģiskajā pētījumā mērķtiecīgi tika izmantota darba autores izstrādāta rotaļu un dziesmu vācelīte, kā arī veikta pētījuma gaitā iegūto datu apstrāde un analīze. Veicot darbu ar vecākiem, pētījuma ietvaros tika rīkotas vairākas tematiskās sapulces par adaptācijas procesa īpatnībām un pieauguša nozīmi tajā. Vērtējot veikta pedagoģiskā darba efektivitāti, pilnīgi visiem grupas bērniem tika konstatēta viegla adaptācijas pakāpe, tādējādi var secināt, ka visi bērni ir adaptējušies pirmsskolas izglītības iestādē. Atslēgas vārdi: socializācija, adaptācija, emocionālā spriedze, rotaļas, ģimenes un pedagoga sadarbība. Bakalaura darba apjoms: 57 lapas, 8 attēli, 4 tabulas, 5 pielikumi. 40 literatūras avoti, no tiem: 13 – latviešu valodā, 8 – angļu valodā, 19 – krievu valodā.
dc.description.abstractAuthor: Helēna Luskjaviča. The topic of the Bachelor’s thesis: “Peculiarities of Social Adaptation of Children 1,6 to 2 Years of Age in a Pre-school Educational Institution”. The goal: to find out theoretical and practical possibilities of a favourable adaptation process in a pre-school educational institution. The thesis consists of 2 parts – theoretical and empirical. The works of Latvian and foreign psychologists and teachers (Gailuma, Pļaveniece, Škuškovnika, Aksoy, Baran, Chen, etc.) are analysed, and the concept of social adaptation, as well as the indicators, periods and degrees of severity of the adaptation process are studied in the theoretical part. The author of the Bachelor’s thesis described the development of children 1.6 to 2 years of age from a holistic perspective, as well as studied the most important conditions for promoting the adaptation process of children of the above age group. In the empirical part of the paper, empirical observation of 12 children (1.6 to 2 years of age) was performed in order to assess their behaviour, focusing on such behavioural evaluation criteria as safety, activity, cooperation skills with adults and peers, speaking skills and self-service skills (eating, potting training). In order to facilitate the children’s adaptation period, the game and song set developed by the author of the paper was purposefully used in the pedagogical research, as well as the data obtained during the research were processed and analysed. During the work with parents, several thematic meetings on the peculiarities of the adaptation process and the role of an adult in it were organized within the framework of research. Upon assessing the effectiveness of the performed pedagogical work, it was found that the adaptation process was easy for absolutely all children in the group, thus it can be concluded that all children have adapted in the pre-school educational institution. Keywords: socialization, adaptation, emotional tension, games, family and teacher cooperation. The Bachelor’s thesis volume: 57 pages, 8 figures, 4 tables, 5 annexes. 40 literature sources of which: 13 – in Latvian, 8 – in English, 19 – in Russian.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsocializācija
dc.subjectadaptācija
dc.subjectemocionālā spriedze
dc.subjectrotaļas
dc.subjectģimenes un pedagoga sadarbība
dc.titleSociālās adaptācijas īpatnības bērniem no 1,6 – 2 gadiem pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeKids (1,6-2 years ) social adaptation features in kinder garden
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record