4-5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veidošana pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Ragovska-Ramša, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: “4-5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē” Darba autore: Anna Ragovska-Ramša Pētījuma mērķis: pētīt un analizēt sociālo prasmju veidošanos pirmsskolas izglītības iestādē 4-5 gadus veciem bērniem. Hipotēze: 4-5 gadus vecu bērnu sociālās prasmes pirmsskolas izglītības iestādē veidojas, ja: •pedagogs pārzina un ievēro vecumposma attīstības likumsakarības, •tiek izvēlētas daudzveidīgas metodes atbilstoši bērnu interesēm, pieredzei un vajadzībām. Darba teorētiskajā daļā var iepazīties ar pedagogu un psihologu atziņām par sociālajām prasmēm, to nepieciešamību pirmsskolas vecumu bērniem, sociālo prasmju raksturojumu pirmsskolas izglītības programmā. Izzināta 4-5 gadus vecu bērnu attīstība un sociālo prasmju veidošanās likumsakarības un rotaļu veidi, kā arī to nozīme bērnu sociālajā attīstībā. Darba otrajā daļā tika novēroti 4-5 gadus veci bērni un veikta pedagoģiskā izmēģinājumu darbība, kuras laikā tika attīstītas bērnu sociālās prasmes izmantojot rotaļas, tika aprakstītas bērnu sociālās prasmes pētījuma sākumā un beigās. Pētījumā tika izmantotas tādas rotaļas, kuras attīsta sociālās prasmes. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, 4-5 gadus veci bērni, rotaļas, pirmsskola Bachelor job theme: Development of social skills of 4-5 year old children in a pre-school educational institution Author of the work: Anna Ragovska-Ramša Aim of the research: To study and analyze the development of social skills in a pre-school educational institution for 4-5 year old children. Hypothesis - social skills of 4-5 year old children are formed in a pre-school educational institution if: •the teacher knows and observes the regularities of age development, •a variety of methods are chosen according to the interests, experiences and needs of the children. In the theoretical part of the work, one can get acquainted with the findings of pedagogues and psychologists about social skills, their necessity for preschool children, the description of social skills in the pre-school education program. The development of 4-5 year old children, the regularities of the development of social skills and types of games and their role in the social development of children are studied. In the second part of the work, 4-5 year old children were observed and pedagogical experiments were performed, during which children's social skills were developed through play, children's social skills were described at the beginning and end of the study. The study used games that develop social skills. Keywords: social skills, 4-5 years old children, games, pre-school