Saskarsmes prasmju sekmēšana sižeta – lomu rotaļās vidējā pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Repša, Gunta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Poiša, Mārīte
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats: Saskarsmes prasmju sekmēšana sižeta lomu rotaļās vidējā pirmsskolas vecuma bērniem Autors: Gunta Repša Darba apjoms: 55 lappuses, kas sastāv no ievada, 2 nodaļām, 7 apakšnodaļām, 3 tabulas un 1 pielikums. Darbā izmantoti 34 literatūras avoti. Pētījuma bāze: Pirmsskolas izglītības iestāde “X” Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt vidējā pirmsskolas vecumposma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanu sižeta lomu rotaļās. Darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Darbā analizēta teorētiskā literatūra par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām, saskarsmes prasmēm un rotaļām, pievēršot uzmanību sižeta lomu rotaļām. Pētījumā izmantota bērnu novērošana un pedagogu intervēšana. Pēc atkārtotas novērošanas rezultāti tika analizēti un izdarīti secinājumi, ka sižeta – lomu rotaļas veicina bērnu saskarsmes prasmes. Pedagogu atbildes uz intervijas jautājumiem arī tika analizētas un apkopotas. Lai pirmskolā sekmīgāk notiku saskarsmes prasmju sekmēšana, videi, kurā, atrodas bērns ir jābūt pozitīvi emocionālai un ir labi jāpārzina noteiktā vecumposma attīstības īpatnības. Visā pirmsskolas posmā, kā viena no svarīgākām darbībām, ir rotaļa, jo ar tās palīdzību, bērni var rotaļāties patstāvīgi vai iesaistīties darbībā, kad to organizē pieaugušais. Subject: Promoting children’s communication skills using role play in medium pre – school age. Author: Gunta Repša Job size: 55 pages consisting of input, 2 departments, 7 subdivisions, 3 tables and annex 1.The work uses 34 sources of literature. Study base: Early school education institution “X” Purpose of the study: is to theoretically study the promotion of mid-childhood communication skills in the role of the plot. The work consists of a theoretical and practical part. The work analyses theoretical literature on the characteristics of the development of children of the average pre-school age, communication skills and games, with a focus on the role played by the plot. The study uses child observation and teacher interception. The results of the follow-up were analysed and conclusions were drawn that the playing of the plot – role contributes to children's communication skills. Teachers' answers to interview questions were also analyzed and summarized. In order to improve the success of pre-school communication skills, the environment in which the child is a child must be positively emotional and should be well aware of the specificē characteristics of the development of the old age. Throughout the pre-school phase, as one of the more important activities, is a play, since it allows children to play independently or engage in action when organised by an adult.