dc.contributor.advisor | Stangaine, Inga | |
dc.contributor.author | Āboliņa, Laura | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2020-12-22T02:02:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-22T02:02:12Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | 79253 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53108 | |
dc.description.abstract | Darba autore: Laura Āboliņa Darba zinātniskā vadītāja: Docente, Dr.paed. Inga Stangaine Darba temats: Labvēlīgas adaptācijas sekmēšana 2 – 3 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītī-bas iestādē Darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt labvēlīgas sociālās adaptācijas veicināšanas ie-spējas pirmsskolas izglītības iestādē 2 – 3 gadu vecumā Pētījuma hipotēze: Bērnu sociālā adaptācija noritēs labvēlīgāk, ja pedagoģiskajā procesā iz-mantos rotaļas labvēlīgas adaptācijas sekmēšanai un, ja veiksmīgi noritēs pedagogu un vecāku sadarbība adaptācijas procesā. Darba 1. nodaļā, balstoties uz tādu autoru, kā V. Golubina, S. Gailuma, D. Dzintere, I. Stangaine, u.c., tiek pētīts adaptācijas jēdziena skaidrojums, sadarbība un adaptācijas veicinā-šana rotaļās. Darba 2. nodaļa ir empīriskais pētījums, kurā, balstoties uz teoriju, tiek izvirzīti kritēri-ji, lai noteiktu bērnu adaptāciju, veicot bērnu novērošanu, kā arī tiek aptaujāti vecāki par adap-tācijas procesu pirmsskolā. Tiek veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, iekļaujot rotaļas, labvēlīgas adaptācijas sekmēšanai. Darba apjoms: Darbs sastāv no 50 lpp., tajā iekļauti 12 attēli un 5 tabulas. Izmantoti 45 lite-ratūras avoti, no kuriem 12 ir svešvalodā. Darbam pievienoti 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: adaptācija, pirmsskola, rotaļa, sadarbība | |
dc.description.abstract | Author of the work: Laura Āboliņa Scientific superior: Docent, Dr.paed. Inga Stangaine Title of the work: Beneficial adaptation for 2 – 3 year old children in a pre-school education-al institution Aim of the work: To theoretically and practically find out the possibilities of promoting bene-ficial social adaptation in a pre-school educational institution at the age of 2 – 3 years Hypothesis of the research: Children's social adaptation will be more favorable if games are used in the pedagogical process to promote favorable adaptation and if the cooperation be-tween teachers and parents in the adaptation process is successful. In Chapter 1, based on such authors as V. Golubin, S. Gailuma, D. Dzintere, I. Stangaine, etc., the explanation of the concept of adaptation, cooperation and promotion of adaptation in games are studied. Chapter 2 is an empirical study, in which, based on theory, criteria are set to determine children's adaptation by observing children, as well as parents are asked about the process of adaptation in preschool. A pedagogical experiment is carried out, including games to promote benevolent adaptation. The paper consists: The work consists of 50 pages, it includes 12 images and 5 tables. 45 lit-erature sources were used, of which 12 are in a foreign language. 2 attachments are attached to the work. Key words: adaptation, preschool, play, cooperation | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Skolas pedagoģija | |
dc.subject | adaptācija | |
dc.subject | pirmsskola | |
dc.subject | rotaļa | |
dc.subject | sadarbība | |
dc.title | Labvēlīgas adaptācijas sekmēšana 2 - 3 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē | |
dc.title.alternative | Beneficial adaptation for 2 - 3 year old children in a pre-school educational institution | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |