Saskarsmes prasmju sekmēšana 3-5 gadus veciem bērniem sižeta lomu rotaļās
Автор
Ķelpiņa, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Poiša, Mārīte
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autors: Sabīne Ķelpiņa Darba tēma: Saskarsmes prasmju sekmēšana 3-5 gadus veciem bērniem sižeta lomu rotaļās Pētījuma mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pētīt 3-5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanas iespējas sižeta un lomu rotaļās. Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi: 1.Analizēt pedagogu un psihologu atziņas par saskarsmes prasmju būtību un nozīmi. 2.Noskaidrot 3-5 gadus vecu bērnu personības attīstības likumsakarības saistībā ar pētāmo problēmu. 3.Noskaidrot sižeta un lomu rotaļu izmantošanas un saskarsmes prasmju sakarības. 4.Veikt pedagoģiskos vērojumus un pedagoģisko izmēģinājuma darbību, apkopot pētījumu rezultātus. Darba saturs: Bakalaura darbs izstrādāts, lai noskaidrotu pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanu caur sižeta un lomu rotaļām. Darbs sastāv no 3 nodaļām un 11 apakšnodaļām. Teorētiskā daļa: Autore analizē un apkopo autoru atziņas (D.Lieģeniece, G.Svence, D,Dzintere, I.Stangaine, D.Augstkalne, A.Ļubļinska, S.Omārova ) par saskarsmes jēdzienu, struktūru un funkcijām, saskarsmes prasmju sekmēšanas veidiem, vecumposma personības attīstības likumsakarībām, rotaļas jēdzienu, klasifikāciju, funkcijām un to nozīmi saskarsmes prasmju veicināšanā. Praktiskā daļa: Praktiskajā daļā vadoties pēc teorijas, tiek veikta novērošana, ar mērķi noskaidrot bērnu īpašības un saskarsmes prasmes. Tiek veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, kurā tiek izmantotas dažādas sižeta un lomu rotaļas saskarsmes prasmju sekmēšanai. Tiek apkopoti pētījuma rezultāti un izdarīti secinājumi. Lappušu skaits: 44 Tabulu skaits: 6 Pielikumu skaits: 7 Izmantoto informācijas avotu skaits: 37 The author: Sabīne Ķelpiņa The theme: Promoting communication skills for 3-5 year old’s in role play The aim of the study: Theoretically analyze and practically study the possibilities of promoting communication skills of 3-5 year old children in story adn role play. The tasks set to achieve the goals: 1.To analyze the findings of teachers and psychologists about the essence and significance of communication skills. 2.To find out the regularities of personality development of 3-5 year old children in connection with the reaserched problem. 3.To find out the connections between storyline and role play use and communication skills. 4.To carry out pedagogical observations and pedagogical experimental activity, to summarize the results of the reaserch. Contents of the work: The bachelor’s thesis is designed to find out the promotion of communication skills of preschool children through story and role play. The work consists of 3 chapters and 11 subsections. Theoretical part: The author of the work analyzes and summarizes the autor’s findings (D.Lieģeniece, G.Svence, D,Dzintere, I.Stangaine, D.Augstkalne, A.Ļubļinska, S.Omārova ) about the concept, structure and functions of communication, types of promotion of communication skills, age-appropirate personality regularyties of development, the concept of play, clasification, functions and their role in the promotion of communication skills. Practical part: In the practical part, guided by theory, observation is performed with the aim to find out the characteristics and communication skills of children. A pedagogical pilot activity is carried out, in which various story and role play are used to promote communication skills. The results of the research are summarized and conclusions are drawn. Number of pages: 44 Number of tabeles: 6 Number of attachments: 7 Sources of information used: 37