dc.contributor.advisor | Augstkalne, Dace | |
dc.contributor.author | Glāzniece, Agija | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2020-12-22T02:02:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-22T02:02:13Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | 79257 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53110 | |
dc.description.abstract | Darba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pašvērtējuma sekmēšana spēlēs. Darba autore: Agija Glāzniece Darba mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pašvērtējuma sekmēšanas iespējas spēlēs. Darbs sastāv no divām daļām- teorētiskās un empīriskās daļa, daļas sastāv no vairākām apakšnodaļas. Teorētiskajā daļā tiek analizēti pieejamie literatūras un informācijas avoti par bērna attīstību šajā vecumposmā, pašvērtējuma raksturojumu un tā sekmēšanas iespējām bērnu dienas ritmā, izmantojot spēles. Darba autore, veicot literatūras un teorijas analīzi, atsaucās uz tādiem teorētiķiem, kā I.Kons (1982), R. Berns (1986), D.Lieģeniece (1999), I.Freiberga (2007), D.Dzintere, I.Stangaine (2007), A.Špona (2001) , R. Hahele (2006) un citiem . Empīriskajā daļā tika veikts praktisks pētījums par to, kā un vai pedagoga piedāvātās spēles sekmē un veicina bērna pašvērtējuma rādītājus. Darbā tika izmantotas empīriskās pētījuma metodes - novērošana, anketēšana un pedagoģiskā darbība. Pētījumā piedalās 12 vecākā pirmsskolas vecuma bērni. Pētījuma laikā gūtie dati par bērnu pašvērtējuma kritērijiem tika apkopoti tabulās un attēlos gan pētījuma sākumā, gan beigās. Pētījumā tika izvirzīta un apstiprināta hipotēze, ka mērķtiecīga un sistemātiska spēļu organizēšana un vadīšana, veicina bērnu pašvērtējuma attīstību, ja pedagogs izvirza pašvērtējuma kritēriju, kuru vēlas attīstīt, spēles ir izvēlētas atbilstoši bērnu vecumposmam, interesēm un spējām, tiek ievēroti spēļu organizācijas noteikumi, pedagogs piedāvā gan didaktiskās, gan kustību rotaļas. Pētījums sastāv no 46 lapaspusēm, 4 tabulām, 12 attēliem, tajā izmantots 41 literatūras un informācijas avots un 2 pielikumi. | |
dc.description.abstract | Theme: Promoting self - esteem for older preschool children through games. The author: Agija Glāzniece The aim: To theoretically analyze and practically research the possibilities of promoting self-esteem of older preschool children through games. The work consists of two parts - the theoretical part and the empirical part, which contains a number of subdivisions. In the theoretical part there are analyzed the available literature and information sources about the child's development at this age, the characteristics of self-esteem and the possibilities of promoting it in the rhythm of children's day, using games. The author of the work was based on theorists such as: Kons I. (1982), Berns R. (1986), Lieģeniece D. (1999), Freiberga I. (2007), Dzintare D., Stangaine I. (2007), Špona A. (2001), Pučere I. (2000), Hahele R. (2006) and others. In the empirical part, a practical study was conducted on how and whether the games offered by the teacher promote and facilitate the child's self-esteem indicators. Empirical research methods used in the work - observation, questionnaire and pedagogical activity. 12 children have participated in the research. The data obtained during the research of children's self-esteem criteria were summarized in tables and diagrams at the beginning and at the end of the research. The hypothesis that had been approved - purposeful and systematic organization and management of games promotes the development of children's self-esteem, if the teacher sets the self-assessment criteria that he wants to develop. Games are selected according to children's age, interests and abilities. All game organization rules are complied, teracher offers both- didactic and movement games. The work consists of 46 pages, 4 tables, 12 pictures, 41 literature and information sources, 2 attachments. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Skolas pedagoģija | |
dc.subject | pašvērtējums | |
dc.subject | pirmsskola | |
dc.subject | spēles | |
dc.subject | pirmsskolēns | |
dc.title | Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pašvērtējuma sekmēšana spēlēs | |
dc.title.alternative | Promoting self-esteem for children thtough games | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |