Lubānas novada tradīciju izmantošanas iespējas bērnu personības attīstības veicināšanai pirmsskolā
Author
Ķēniņa-Ārende, Sanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Sanda Ķēniņa Ārende Darba vadītājs: Dr.paed. Gunta Siliņa Jaskujeviča Darba temats: Lubānas novada tradīciju izmantošanas iespējas bērnu personības attīstības veicināšanai pirmsskolā Darba mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt Lubānas novada tradīciju izmantošanas iespējas bērnu personības attīstībā pirmsskolas izglītībā. Darba saturs: pirmajā daļā tiek sniegts vispārējs teorētisks ieskats par pirmsskolas izglītības pamatnostādnēm bērnu personības attīstībai. Otrajā daļā tiek analizēts dažādu autoru teorētiskais ieskats pirmsskolas bērnu pedagoģiski psiholoģiskajā raksturojumā, trešajā daļā atsaucoties uz autoru atziņām un literatūru tiek analizēta folklora, kā attīstības līdzeklis pirmsskolā. Ceturtajā daļā īsi raksturots Lubānas novada tradicionālais kultūras mantojums. Piektajā daļā pētīts, kā izmantot Lubānas novada tradīcijas, lai sekmētu skolēnu personības attīstību. Pētījuma jautājums: Kā sekmēt bērna personības attīstību izmantojot Lubānas novada tradīcijas? Pētījuma metodes: Teorētiskā metode: ārzemju un latviešu autoru literatūras analīze, IZM dokumentu izpēte. Empīriskā: pedagoģiskā procesa vērojums, anketēšana un datu analīze. Datu statistiskā apstrāde. Pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Pētījuma bāze: x pirmsskolas 9 bērni, 9 pedagogi, 23 vecāki. Darba apjoms: 61.lpp, 35. literatūras avoti, 21. Attēls, 4. pielikumi Atsēgvārdi: tradīciju izmantošanas iespējas, bērna personība, pirmsskola Author of paper: Sanda Ķēniņa Ārende Scientific adviser: Dr.paed. Gunta Siliņa Jaskujeviča Theme of paper: Possibilities of using traditions of district Lubāna to promote the development of personality in preschool Aim of paper: To research theoretically and practically possibilities of using traditions of district Lubāna to promote the development of personality in preschool Content of paper: The first chapter deals with a general theoretical overview about guidelines of preschool education to develop child’s personality. In the second chapter is analysed the theoretical material of different authors about pedagogically psychological characteristic of preschool age children. In the third chapter folklore as a mean of development in preschool is analysed based on quotes of authors and literature sources. In the fourth chapter is described the traditional cultural heritage of district Lubāna. In the fifth chapter the author researches how to use traditions of district Lubāna to promote the development of pupils’ personality. Question of research: How to promote development of child’s personality using traditions of district Lubāna? Methods of research: Theoretical method: analysis of literature sources of foreign and Latvian authors, research of documents issued by Ministry of Education and Science. Empiric: observation of pedagogical process, surveys and data analyse. Statistical data processing. Pedagogical experiment activity. Basis of research: 9 children of preschool x, 9 teachers, 23 parents Paper consists of: 61 pages, 35 literature sources, 21 figures, 4 appendixes Keywords: possibilities of using traditions, child’s personality, preschool