5-7 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšanas iespējas rotaļā
Author
Blumberga-Viša, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: 5 – 7 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšanas iespējas rotaļā Darba autors: Madara Blumberga-Viša Darba vadītājs: Mg. paed. Rasma Purmale Pētījuma hipotēze: Bērnu sadarbības prasmes tiek sekmētas, ja pedagoģiskajā procesā, kā metodi lieto rotaļu. Pētījuma mērķis: analizēt teorētiskās atziņas par sadarbības prasmes attīstīšanas iespējām vecākā pirmsskolas vecuma bērniem rotaļdarbībā pirmsskolā un veikt praktisko pētījumu. Uzdevumi: 1. Teorētiski izpētīt un analizēt pedagoģisko literatūru par sadarbību, bērnu sadabības prasmju attīstību rotaļā. 2. Analizēt vecākā pirmsskolas vecuma bērnus pētāmā temata aspektā un 3. Veikt pētījumu un analizēt un salīdzināt iegūtos datus. 4. Veikt pedagoģisko darbību sadarbības sekmēšanai. Izvēlētās teorētiskās pētīšanas metodes: teorētiskā - literatūras un dokumentu analīze, empīriskā - novērošana, analīze. Darba struktūra: ievads, teorētiskā un prakstiskā daļa, secinājumi, 32 literatūras avoti, 15 attēli, 5 tabulas. Darbs sastāv no 49 lapaspusēm. Teorētiskajā daļā tiek analizētas pedagogu un psihologu atziņas par sadarbību un sadarbības prasmju attīstīšanas iespējām rotaļā bērniem 5-7 gadu vecumā. Pirmsskolā bērna sadarbības prasmju attīstība notiek mijiedarbībā ar vienaudžiem un pieaugušajiem. Rotaļa ir bērnības būtiska sastāvdaļa un bērna attīstības un audzināšanas pamatveids. Rotaļā bērns apgūst tādās sociālās prasmes, kā risināt problēmas, paust savas domas, cienīt citus cilvēkus. Prakstiskajā daļā ir pamatotas pētijumā izvēlētās metodes. Bērnu individuālie raksturojumi un sadarbības prasmju novērtējumi ir apkopoti, izmantojot novērošanas un sarunu rezultātā. Lai veicinātu bērnu sadarbības prasmes, tika atlasītas rotaļas, kas ir atbilstoša bērnu tā brīža interesēm un vecumam. Tā, kā galvenais darbības veids bērniem vecumā no 5 – 7 gadiem ir rotaļāšanās, tad rotaļa būtu viena no labākajām metodēm ar kuras palīdzību varētu sekmēt bērnu sadarbības prasmes. Title of research: Promotion of 5-7 - years old children cooperation skills through game. Author: Madara Blumberga-Viša Supervisor: Mg. paed. Rasma Purmale Hypothesis of the research: game can help children learn cooperation skills, if used as method in pedagogical process. Aim of the research: analyze theoretical findings about the possibilities of developing cooperation skills for older pre-school children in play activities in pre-school and perform practical research. Tasks of the research: 1. Theoretically research and analyze the pedagogical literature on cooperation and the development of children's collaboration skills in play. 2. Analyze the children of the older pre-school age in the aspect of the researched topic. 3. Carry out research and analyze and compare the obtained data. 4. Perform pedagogical activities to promote cooperation. Methods of research: theoretical - literature and document analysis, empirical - observation, analysis. Work includes: introduction, theory part, practical part, conclusion, literature list. The theoretical part analyzes the findings of teachers and psychologists about cooperation and opportunities for developing cooperation skills in play for children aged 5-7. In preschool, the development of a child's cooperation skills takes place in interaction with peers and adults. Play is an essential part of childhood and a basic way of a child's development and upbringing. In the game, the child learns such social skills as solving problems, expressing their thoughts, respecting other people. In the practical part, the chosen research methods are substantiated. Children's individual characteristics and assessments of collaborative skills are compiled through observation and interview. To promote children's co-operation skills, games were selected that were appropriate to the children's current interests and age. As the main activity for children aged 5-7 is play, play would be one of the best ways to promote children's cooperation skills.