Show simple item record

dc.contributor.advisorDirektorenko, Irina
dc.contributor.authorLogina, Inese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-12-22T02:02:15Z
dc.date.available2020-12-22T02:02:15Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other79274
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53116
dc.description.abstractDarba nosaukums: Muzikālās darbības kā 4-5 gadus vecu bērnu runas attīstības līdzeklis. Darba mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt 4-5 gadus vecu bērnu runas attīstības iespējas muzikālajās darbībās. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi bērniem tika piedāvātas dažādas muzikālās darbības- dziesmu dziedāšana, rotaļas ar skaņu rīkiem, skaitāmpantiņu skandēšana, mūzikas klausīšanās, muzikālās rotaļas. Darbā tika apkopotas un analizētas pedagogu, psihologu atziņas par 4-5 gadus vecu bērnu valodu un runu, bērna runās prasmju veicināšana faktori, analizēta informācija par muzikālo darbību ietekmi runas sekmēšanai. Darbā veikti praktiski pētījumi, izmantojot muzikālās darbības. Darbam ir trīs nodaļas. Pirmā nodaļa – pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par valodu un runu ir ar četrām apakšnodaļām- runas raksturojums, bērnu runas attīstība pirmsskolā, bērnu vārda krājuma paplašināšana, bērnu stāstītprasmes nepieciešamība un to veicināšana. Šajā nodaļā tiek aprakstītas bērnu runas un valodas īpatnības pirmsskolas vecumā, runas un valodas prasmes nozīmīgums bērnu attīstībā. Nodaļā tika izpētītas vārdu krājumu paplašināšanas un stāstītprasmes veicināšanas iespējās. Otrā nodaļa – muzikālās darbības kā bērnu runas attīstības sekmētāji veidota ar divām apakšnodaļām- dziedāšana kā bērna runas attīstības veicinātāja, muzikālo rotaļu loma bērnu runas attīstībā. Šajā nodaļā tiek aprakstītas un analizēta atziņas par muzikālo darbību ietekmi lai sekmētu bērnu runas attīstību. Trešā nodaļa – bērnu runas sekmēšanas iespējas muzikālajās darbībās ir ar trīs apakšnodaļām- empīriskā pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pedagoģiskais novērojums, izmēģinājuma darbs pētījuma II posmā. Šajā nodaļā tiek aprakstītas pētījuma metodes, pētījuma ilgums, pētījuma laikā veiktais darbs ar bērniem, analizēti pētījuma rezultāti. Pētījuma gaitā izvirzīta hipotēze par to, ka bērnu runas attīstība notiks sekmīgi, ja: - dziesmas un rotaļas ir izvēlētas runas attīstības sekmēšanai - skolotājs izmanto vairākus paņēmienus, kas aktivizē bērnu runas prasmi, ir apstiprināta. Darba beigās autore izsaka secinājumus par pētījumā atklāto saistībā ar mērķi. Bakalaura darbs sastāv no 71 lappusēm, satur 4 tabulas un 9 attēlus. Darba izstrādei izmantoti 45 dažādi literatūras un informācijas avoti. Darba ietverti 14 pielikumi. Atslēgas vardi: runas attīstība, runas prasmes, pirmsskolas vecuma bērni, muzikālās darbības.
dc.description.abstractThe title of the paper: Musical Activities as a Mean of Speech Development for 4-5 Year Old Children. The aim of the paper: to analyze theoretically and test practically the speech development possibilities of 4-5 years old children in musical activities. In order to achieve the set aim, children were offered various musical activities - singing songs, playing with musical instruments, chanting rhymes, listening to music, musical games. The findings of teachers and psychologists on the language and speech of 4-5 year old children and the factors of promoting the child's speech skills are summarized and analyzed in the paper; the information on the impact of musical activities on speech promotion is analyzed. The paper involves practical research, using musical activities. The paper consists of three chapters. Chapter 1 focuses on theoretical knowledge of teachers and psychologists about language and speech. There are four subchapters - description of speech, development of children's speech in preschool, expansion of children's vocabulary, and necessity for children's storytelling skills and their promotion. The chapter describes the peculiarities of children's speech and language at preschool age and the importance of speech and language skills in children's development. The chapter studies the possibilities of expanding vocabulary and promoting storytelling skills. Chapter 2 discusses musical activities as a facilitator of children's speech development. There are two subchapters – singing as a facilitator of children's speech development and the role of musical games in the development of children's speech. The chapter describes and analyzes the findings on the impact of musical activities on children's speech development. Chapter 3 deals with the possibilities of children's speech promotion in musical activities. There are three subchapters – methodological substantiation of the empirical research, pedagogical observation, and pilot work in the second stage of research. The chapter describes the research methods, the research duration, the work done with children during the research and analyzes the research results. In the course of research, a hypothesis has been put forward that children's speech development will be successful if: - songs and games are chosen to promote speech development, - a teacher uses a number of techniques that activate children's speech skills. The hypothesis is confirmed. At the end of the paper, the author expresses conclusions about the research findings in relation to the aim. The Bachelor's paper consists of 71 pages, contains 4 tables and 9 figures 45 different literature and information sources were used for the development of the paper. The paper includes 14 appendices. Keywords: speech development, speech skills, preschool children, musical activities.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectRunas attīstība
dc.subjectRunas prasmes
dc.subjectPirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectMuzikālās darbības
dc.titleMuzikālās darbības kā 4- 5 gadus vecu bērnu runas attīstības līdzeklis
dc.title.alternativeMusical Activities as a Mean of Speech Development for 4-5 Year Old Children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record