dc.contributor.advisor | Poiša, Mārīte | |
dc.contributor.author | Kalniņa, Inga | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2020-12-22T02:02:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-22T02:02:17Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | 79287 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53119 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darba tēma: Sadarbības prasmju sekmēšanas iespējas brīvā dabā 5 - 6 gadīgiem bērniem. Darba autore: Inga Kalniņa. Darba mērķis: atklāt un pamatot 5 - 6 gadīgu bērnu sadarbības sekmēšanas iespējas brīvā dabā. Bakalaura darbs sastāv no 3 daļām. Teorētiskajā pētījumā analizēta sadarbības būtība un tās vispārīgs raksturojums pedagoģijas, psiholoģijas un fizioloģijas autoru darbos. Analizēti sadarbības prasmju sekmējošie faktori, saistībā ar pētāmo problēmu, ievērojot 5 – 6 gadus vecu bērnu psihofizioloģiskās attīstības likumsakarības. Atslēgas vārdi: sadarbība, saskarsme, socializācija, sarunāšanās, saprašanās, klausīšanās, prasmes, aktīva darbība, āra vide. Empīriskajā pētījumā, pamatojoties uz iegūtajām atziņām, izstrādāti kritēriji un rādītāji sadarbības prasmju novērtēšanai. Raksturotas pētījumā izmantotās metodes, skaidrota mērķtiecīgi organizētu āra aktivitāšu satura ietekme uz 5 – 6 gadīgu bērnu sadarbības prasmju veidošanos. Veikta izmēģinājumdarbība sadarbības sekmēšanai un tajā iegūto datu analīze. Trešajā nodaļā ir izstrādāti ieteikumi pirmsskolas pedagogiem sadarbības prasmju sekmēšanai 5 – 6 gadus veciem bērniem. Tika secināts, ka skolotājam pirmsskolā nepieciešams izmantot daudzveidīgus pedagoģiskos līdzekļus bērnu sadarbības prasmju sekmēšanai āra aktivitātēs. Pētījumā apstiprinājās pieņēmumi, ka 5 - 6 gadīgu bērnu sadarbības prasmes brīvā dabā tiek sekmētas, ja pedagoga sadarbība ir paraugs, ja mērķtiecīgi tiek organizēta mācību vide, situācijas, izmantotas daudzveidīgas mācību metodes un darba formas, ja aktivitātes tiek organizētas brīvā dabā, aktīvā darbībā atbilstoši bērnu vajadzībām, interesēm un pieredzei. Bakalaura darba apjoms ir 76 lpp., analizēti 75 literatūras avoti, 6 attēli un 11 tabulas. | |
dc.description.abstract | Bachelor work topic: Opportunities to promote cooperation skills in the open air for 5 - 6 year old children. Author of the work: Inga Kalniņa. Study objective: to discover and substantiate the possibilities of promoting cooperation of 5 - 6 year old children in the open air. The bachelor's thesis consists of 3 parts. The theoretical research analyzes the essence of cooperation and its general characteristics in the works of the authors of pedagogy, psychology and physiology. Factors promoting co-operation skills are analyzed in connection with the researched problem, observing the regularities of psychophysiological development of 5-6 year old children. Keywords: cooperation, communication, socialization, conversation, understanding, listening, skills, active participation, outdoor environment. Empirical research, based on the findings, has developed criteria and indicators for assessing collaboration skills. The methods used in the research are described, the influence of the content of purposefully organized outdoor activities on the development of cooperation skills of 5 - 6 year old children is clarified. A pilot activity to promote cooperation and analysis of the data obtained in it has been carried out. In the third chapter, recommendations for pre-school teachers to promote cooperation skills for children aged 5 - 6 are developed. It was concluded that the teacher in pre-school needs to use various pedagogical tools to promote children's cooperation skills in outdoor activities. The study confirmed the assumptions that the cooperation skills of 5-6 year old children in the open air are promoted if the pedagogue's cooperation is a model, if the learning environment is purposefully organized, situations, various teaching methods and forms of work are used, if activities are organized in the open air. children’s needs, interests and experiences. The volume of the bachelor's thesis is 76 pages, 75 literature sources, 6 figures and 11 tables are analyzed. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Skolas pedagoģija | |
dc.subject | sadarbība | |
dc.subject | saskarsme | |
dc.subject | prasmes | |
dc.subject | socializācija | |
dc.subject | aktīva darbība | |
dc.title | Sadarbības prasmju sekmēšanas iespējas brīvā dabā 5-6 gadīgiem bērniem | |
dc.title.alternative | Opportunities to promote cooperation skills in the open air for 5-6 year old children | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |