Sākumskolas skolēnu veselīga dzīvesveida veicināšana sporta un veselības stundās
Autor
Spuņģe, Indra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore Indra Spuņģe. Bakalaura darbs ir izstrādāts par tēmu “Sākumskolas skolēnu veselīga dzīvesveida veicināšana sporta un veselības stundās”. Pētījuma aktualitāti noteica mūsdienu sabiedrības problēma – bērnu aptaukošanās un mazkustīgs dzīvesveids, kas var novest pie saslimšanas ar dažādām hroniskām slimībām. Pētījuma mērķis ir analizēt teorētiskās atziņas, pētīt un analizēt veselīga dzīvesveida veicināšanas iespējas sākumskolā sporta un veselības stundās. Teorētiskajā daļā analizēti jautājumi, kas attiecas uz sākumskolas skolēniem par veselīgu dzīvesveidu un tā sekmēšanas iespējām. Pētījumā tiek apskatītas veselīga dzīvesveida veicināšanas iespējas 4.klases skolēniem. Autore piedāvā dažādus paņēmienus veselīga dzīvesveida veicināšanai 4.klases sporta un veselības stundās. Darba empīriskajā daļā tiek sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums un aprakstīts pētījuma norises apraksts – skolotāju un skolēnu anketēšana un praktiskais darbs ar skolēniem. Sporta un veselības stundās skolēniem tika piedāvātas aktivitātes – mācījās lietot digitālās tehnoloģijas savas veselības un dzīvesveida kontrolēšanai, kas veicināja viņu izpratni par veselīgu dzīvesveidu. Autore secina, ka izmantojot dažādas metodes - piedāvājot skolēniem izjust un veikt eksperimentu pašiem ar savām sajūtām, izmantojot digitālās ierīces un aplikācijas, viņi vairāk iedziļinās un veiksmīgāk apgūst veselīga dzīvesveida pamatprincipus un nozīmi ikdienā. Atslēgas vārdi: VESELĪGS DZĪVESVEIDS, SPORTA UN VESELĪBAS STUNDAS, SĀKUMSKOLA, VESELĪBA Bakalaura darba apjoms: 48. lappuses, 22. attēli, 3. pielikumi, 33. literatūras un citu avotu saraksts. The author of this work is Indra Spunge. The Bachelor's is devoted to the topic "Promoting a healthy lifestyle for primary school students in sports and health lessons". The topical note of the research to the problem of modern society is childhood obesity and sedentary lifestyle, which is the most recent in case of illness or chronically dependent. The aim of the research is to analyze theoretical findings, to study and analyze the possibilities of promoting a healthy lifestyle in primary school sports and health lessons. The theoretical part analyzes the issues related to primary school students about a healthy lifestyle and its promotion. The study looks at opportunities to promote a healthy lifestyle for 4th grade students. The author offers various techniques for promoting a healthy lifestyle in 4th grade sports and health classes. In the empirical part of the work, the methodological substantiation of the research is provided and the description of the research process is described - teachers and students questionnaires and Practical work with students. Sports and health lessons offered students activities that taught them how to use digital technology to control their health and lifestyle, leading their understanding of healthy living. The author concludes that by using a variety of methods - offering students to experience and experiment with their own senses, using digital devices and applications, they are more likely to fall into the sink and. Keywords: HEALTHY LIFESTYLE, SPORTS AND HEALTH HOURS, PRIMARY SCHOOL, HEALTH Bachelor's thesis volume: 59.pages, 22. pictures, 3. annexes, 33. list of literature and other sources.