Show simple item record

dc.contributor.advisorMarsone, Staņislava
dc.contributor.authorGarklāva, Anastasija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-12-22T02:02:22Z
dc.date.available2020-12-22T02:02:22Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other79328
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53131
dc.description.abstractBakalaura darba tēma: „Dabas materiālu izmatošana mācīšanās motivācijas veicināšanai sākumskolā.” Darba autore: Anastasija Garklāva Darba vadītāja: Dr.paed., Mg.hist.. Staņislava Marsone Pētījuma mērķis: atklāt un pamatot mācību motivācijas veicināšanas pedagoģiskās iespējas, izmantojot dabas materiālus sākumskolas jaunākajā posmā. Bakalaura darbs sastāv no 2 nodaļām ar apakšnodaļām, ievada, un secinājumiem. Teorētiskajā pētījumā analizēta mācīšanās motivācijas būtība un tās veicinošie nosacījumus sākumskolā. Analizēta bērnu izziņas interese un mācīšanās motivācijas sakarības, un dabas materiālu izmantošanas iespējas bērnu mācīšanās motivācijas veicināšanā sākumskolā. Analizēti pedagoģijas, psiholoģijas un fizioloģijas autoru darbi, saistībā ar pētāmo problēmu. Atslēgas vārdi: interese, zinātkāre, daba, emocionāla saikne, nozīmīga pieredze, vērtības, griba, dabas materiāli, saskarsme, socializācija, aktīva darbība, dabiska vide. Empīriskajā pētījumā, pamatojoties uz iegūtajām atziņām, izstrādāti kritēriji dabas materiālu izmantošanai sākumskolā un apstiprināta hipotēze, ka dabas materiālu izmantošana veicinās skolēnu motivāciju, ja viņš dabiskā vidē, izmantojot reālus objektus iegūs interesantu un nozīmīgu pieredzi. Raksturotas pētījumā izmantotās metodes, un izskaidrota mērķtiecīgi organizētu dabas materiālu izpēte un pielietojums mācību procesa pilnveidošanai. Veikta izmēģinājumu darbība sākumskolā ar dabas materiālu pielietošanu dabiskā vidē, un analizēti iegūtie dati. Tika secināts, ka sākumskolas bērniem piemīt dabiska iekšējā motivācija, šajā vecumā patīk pats mācīšanās process, ja mācīties ir interesanti. Zinātkāre ir dabiska tieksme mācīties, kuru nevar, un nedrīkst ietekmēt ar varu. Mudināt bērnu mācīties ir daudz cienīgāks uzdevums nekā piespiest viņu. Pētījumā apstiprinājās pieņēmumi, ka sākumskolas bērniem ļoti patīk izzināt dabas materiālus un dzīvniekus. Šie procesi ir emocionāli un sniedz spilgtu pieredzi. Daba un dzīvnieki vienmēr piesaista bērnu uzmanību, pat bildēs un filmās, ārpusskolas nodarbībās un visa veida aktivitātes, Daba un dzīvnieki rada bērnos emocionālu saikni un piesaista viņu uzmanību, kas motivē skolēnus mācību darbam, attīsta komunikācijas prasmes komandas darbā. Bakalaura darba apjoms ir 71 lpp., ar 12 pielikumiem, darbā iekļauti 4 attēli 14 diagrammas un 4 tabulas, analizēti 70 literatūras avoti
dc.description.abstractTheme of the bachelor's thesis: "Use of natural materials to promote learning motivation in primary school." Author of the work: Anastasija Garklāva Supervisor: Dr.paed., Mg.hist.. Staņislava Marsone The aim of the research: to discover and substantiate the pedagogical possibilities of promoting learning motivation by using natural materials in the latest stage of primary school. The bachelor's thesis consists of 2 chapters with subsections, introduction, and conclusions. Theoretical research analyzes the essence of learning motivation and the conditions that promote it in primary school. The relationship between children's cognitive interest and learning motivation and the possibilities of using natural materials in promoting children's learning motivation in primary school are analyzed. The works of pedagogues, psychologysts and physiologysts are analyzed in connection with the researched problem. Keywords: interest, curiosity, nature, emotional connection, significant experience, values, will, natural materials, communication, socialization, activity, natural environment. The empirical study, based on the findings, develops criteria for the use of natural materials in primary school and confirms the hypothesis that the use of natural materials will motivate students if they gain interesting and meaningful experience in the natural environment using real objects. The methods used in the research are described, and the research and application of purposefully organized natural materials for the improvement of the study process is explained. Experimental activities in primary school with the application of natural materials in the natural environment were performed, and the obtained data were analyzed. It was concluded that primary school children have a natural intrinsic motivation, at this age they like the learning process itself, if it is interesting to learn. Curiosity is a natural tendency to learn that cannot and should not be influenced by power. Encouraging a child to learn is a much more worthwhile task than forcing him or her to learn. The study confirmed the assumptions that primary school children really like to learn about natural materials and animals. These processes are emotional and provide a vivid experience. Nature and animals always attract children's attention, even in pictures and films, extracurricular activities and all kinds of activities. Nature and animals create emotional connections in children and attract their attention, which motivates students to study amd it develops communication skills in team work. The volume of the bachelor's thesis is 71 pages, with 12 appendices, the work includes 4 figures, 14 diagrams and 4 tables, literature sources are analyzed.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectinterese
dc.subjectzinātkāre
dc.subjectdaba
dc.subjectnozīmīga pieredze
dc.subjectdabiska vide
dc.titleDabas materiālu izmatošana mācīšanās motivācijas veicināšanai sākumskolā
dc.title.alternativeUse of natural materials to promote learning motivation in primary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record