Mācību motivācijas veicināšana matemātikas stundās apvienotajā 1.-3. klasē ar M.Montesori metodes apmācību
Author
Vatuļina, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore: Diāna Vatuļina. Bakalaura darba vadītājs: asoc. Prof. Jānis Mencis. Bakalaura darba temats: mācību motivācijas veicināšana matemātikas stundās apvienotajā 1.-3. klasē ar M.Montesori metodes apmācību. Pētījuma mērķis: pētīt 1.-3. klašu skolēnu motivācijas veidošanās faktorus un noskaidrot iespējas motivācijas veicināšanai matemātikas stundās apvienotajā klasē ar M. Montesori metodes apmācību. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt teorētiskās un pedagoģiskās atziņas par mācību motivāciju un to pielietojumu. 2.Izstrādāt apvienotās 1-3. klases mācību motivācijas vērtēšanas kritērijus matemātikas stundās. 3.Veikt pētījumu par mācību motivācijas veicināšanu matemātikas stundās apvienotajā 1.-3.klasē. 4.Analizēt pētījuma rezultātus apvienotajā 1-3.klasē matemātikas stundās. Pētījuma hipotēze – 1.-3. klašu skolēnu motivācija matemātikas stundās tiks veicināta, ja bērnam būs nodrošināta brīva uzdevumu izvēle un izvēlētais uzdevums ļaus spēlējoties apgūt stundas tēmu. Pētīšanas metodes: 1.Teorētiskā – pedagoģiskās, psiholoģiskās un filozofiskās literatūras analīze. 2.Empīriskā –pedagoģiskā novērošana, skolēnu un viņu vecāku anketēšana, iegūto rezultātu analīze. Darbā analizētas motivācijas veicinošie aspekti 1.-3. klasei matemātikas stundās, izmantojot M.Montesori metodi. Veikts empīriskais pētījums veicot novērojumus, anketējot skolēnus un viņu vecākus, kā arī veikta rezultātu analīze. Balstoties uz teorētiskās literatūras analīzes un empīriskā pētījuma rezultātiem, darba autore secina, ka M.Montesori izstrādātais materiāls un metode veicina un bērnu motivāciju mācīties matemātikas stundās, kā arī veicina matemātisko radošo domāšanu. Atslēgas vārdi: 1.-.3. klases vecuma bērni, M.Montesori metode un motivācija, M.Montesori matemātikas materiāls, matemātikas stundas. Author of the bachelor's thesis: Diāna Vatuļina. Supervisor of the bachelor's thesis: asoc. Prof. Jānis Mencis. Bachelor thesis topic: Developing learning motivation during math lessons in unified 1st- 3rd grade using M.Montessory method. The aim of the research: to research factors of the formation of motivation to students from grades 1-3. and to find out the possibilities for the improvement of motivation in mathematics lessons in the combined class with the teaching of the M. Montessori method. Research tasks: 1. To analyze theoretical and pedagogical information on learning motivation and their usage. 2. Develop learning motivation evaluation criteria in mathematics lessons to combined classes of students in grades 1-3. 3. To carry out a research on the “Developing learning motivation during math lessons in unified 1st- 3rd grade using M.Montessory method.” 4. To analyze the research results in mathematics lessons in the combined classes of students grades 1-3. Research hypothesis - The motivation of students in mathematics classes will be improved if the child is provided with a free choice of tasks and the chosen task will allow them to learn the topic of the lesson by playing. Research methods: 1. Theoretical - analysis of pedagogical, psychological and philosophical literature. 2. Empirical-pedagogical observation, questionnaires of students and their parents, analysis of the obtained results. Aspects of improving motivation are analyzed in the thesis. An empirical study was carried out by making observations, surveying students and their parents, as well as analyzing the results. Based on the results of the analysis of theoretical literature and empirical research, the author concludes that the material and method developed by M. Montessori promote and motivate children to learn in mathematics lessons, as well as promote mathematical creative thinking. Keywords: 1.-. 3. grade age children, M. Montessori method and motivation, materials of M.Montessori on mathematics, mathematics classes.