• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jauna produkta potenciāls īpašuma apdrošināšanā AAS Balta.

Thumbnail
View/Open
303-79194-Esta-Ansone_Iluta_ie18015.pdf (1.166Mb)
Author
Esta-Ansone, Iluta
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba “Jauna produkta potenciāls īpašuma apdrošināšanā AAS “BALTA” mērķis pamatojoties uz jauna produkta ieviešanas un izstrādes teorētiskajām atziņām, respondentu aptaujas rezultātiem, izpētīt jaunā produkta iespējamo potenciālu klientu vajadzību kontekstā, sniegt priekšlikumus iespējamiem attīstības virzieniem. Pirmajā nodaļā ir raksturota jauna produkta ieviešanas procesa teorija, pētniecības metodes, otrajā – apdrošināšanas teorija, ieskats vēsturē un apdrošināšanas attīstība Latvijā, trešā daļā – empīriskā pētījumu dati, ietekmējošā likumdošana, konkurence un konkurentu noteikumu analīze kā arī būtiskāko atšķirību apskats, empīriskā pētījuma rezultātu interpretācija. Kvalifikācijas darba apjoms ir 54 lapas un tās sastāv no 3 nodaļām, 4 attēliem, 10 tabulām un 2 pielikumiem. Darba izstrādei izmantoti 30 literatūras avoti.
 
The aim of this article “New Product Potential in Property Insurance AAS“ BALTA ”is based on theoretical conclusions of new product introduction and development. Survey results of respondents to explore the potential of a new product in the context of customer needs and to provide recommendations for possible development. The first chapter describes theory of the new product implementation process and research methods. Second - looks at insurance theory, insight into history and development of insurance industry in Latvia. Third part consists of empirical research data, impact of legislation, competition and analysis of competition rules as well as review of key differences and interpretation of empirical research results. The total volume of this paper is 54 pages and it consists of 3 chapters, 4 images, 10 tables and 2 appendices. 30 sources of literature were used for research purposes of this work.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53136
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV