• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pirmsskolas pedagoga un vecāku sadarbība bērna attīstības sekmēšanā

Thumbnail
View/Open
299-78967-Venskevica_Ilze_iv18055.pdf (1.250Mb)
Author
Venškevica, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: “Pirmsskolas pedagoga un vecāku sadarbība bērnu attīstības sekmēšanā.” Darba autore: Ilze Venškevica. Darba zinātniskā vadītāja: Mg.paed. Inese Eglīte. Darba izvirzītais mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski izpētīt pirmsskolas skolotāja un vecāku sadarbību veicinošas metodes un formas, kas vērstas uz bērna attīstības sekmēšanu. Katra bērna personība tiek veidota ģimenē, tomēr tālākā attīstība tiek nodota pirmsskolas pārraudzībā, kas kopīgi sadarbojoties ar vecākiem turpina to sekmēt. Šī iemesla dēļ pirmsskolas pedagogam svarīgi izvēlēties efektīvākās sadarbības formas, izvērtējot katras situācijas nopietnību. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā darba autore izpēta, apkopo pirmsskolas pedagoga un vecāku sadarbības teorētisko pamatojumu. Teorētiskais pamatojums balstās uz autoru Beļicka, Šponas, Brašes, Karpovas, Černovas un citiem autoriem. Otrajā pētījuma daļā autore pētīja kādas mūsdienīgas sadarbības formas darbā ar vecākiem izmanto pedagogi un kā vecāki vērtē pedagoga darbu, kas vērsts uz bērna attīstību, kā arī kuras no sadarbības formām vecāki uzskata par ērtākām un efektīvākām. Pētījuma gaitā tika veikts pedagoģiskais novērojums – kuras ietvaros tika novērota vecāku iesaistīšanās pirmsskolas organizētajos pasākumos, veicinot pirmsskolas skolotāja un vecāka sadarbību, anketēšana - kuras laikā tika iegūta informācija no pirmsskolas izglītības iestādes “Lācītis” pedagogiem un vecākiem. Pētījuma izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies - veiksmīga sadarbība starp pirmsskolas pedagogu un vecākiem būs tad, ja tiks izmantoti dažādi informācijas saziņas veidi, pielietotas daudzveidīgas sadarbības formas, kā arī ja vecāki iesaistās un līdzdarbojās dažādos iestādes pasākumos. Atslēgas vārdi: vecāki, ģimene, pirmsskolas skolotājs, sadarbība, sadarbības formas, pirmsskolas izglītības iestāde, bērns. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 nodaļām, 12 attēliem, 3 tabulām, 2 pielikumiem. Darba apjoms ir 46 lappuses, izmantoti 30 literatūras avoti.
 
The topic of the qualification paper: “Cooperation of a preschool teacher and parents to promoting the child`s development.” Author of the work: Ilze Venškevica. Scientific supervisor: Mg. pead. Inese Eglīte. Nominated target of this work is to analyze theoretically, explore practically forms and methods of parent’s cooperation, which are aimed to developments promotion of children. Each children’s personality is being created inside the family, however further development is being passed to supervision of preschool, that continues to promote in cooperation with parents. For this reason, it is important for preschools educator to choose effective forms of work, evaluating gravity of situation. Work of qualification consists of two parts. In the first part author explores and compiles theoretical basis of cooperation. In the second part, author explores modern forms of cooperation in work between parents and educator, and how parents rate he’s work, which is aimed to development of child, also which forms of cooperation are being considered as more effective and convenient by parents. In the course of the study, pedagogical observation is being made – within which parental involvement in the preschools events is to be observed, promoting preschools and parents work. Information, obtained from preschool’s “Lācītis” educators and parents by the questionnaires. Raised hypothesis has confirmed – successful cooperation between educators and parents approves, if different insformation sources are being used, various forms of cooperation implemented, so as if parents involve and participate in various events. Keywords: parents, family, preschools teacher, cooperation, forms of cooperation, preschool educational institution, child. Work of qualification consists of 2 chapters, 12 images, 3 tables, 2 annexes. Workload consists of 46 pages, 30 literature sources used.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53162
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV