Bērna pašapkalpošanās prasmju apguve praktiskā darbībā jaunākajā vecuma posmā
Author
Ķere, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: Bērna pašapkalpošanās prasmju apguve praktiskā darbībā jaunākajā vecuma posmā. Darba autore : Ilze Ķere Darba vadītājs : Mg.pead. Rasma Purmale Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā. Pētījuma subjekts: bērna patstāvība Pētījuma mērķis: pētīt teorijā un praksē bērnu patstāvības sekmēšanas iespējas pirmsskolā. Darbs ir no divām daļām. Pirmajā daļā tika analizētas teorētiķu atziņas par patstāvību, tās attīstības ietekmējošiem faktoriem. Otrajā kvalifikācijas daļā autore veica pedagoģisko darbību un novērošanu, vērtējot bērnu pašapkalpošanās prasmes un patstāvību pēc iepriekš izstrādātajiem kritērijiem. Kvalifikācijas darba ietvaros tika veikta arī vecāku anketēšana, lai noskaidrotu vecāku viedokli par bērnu pašapkalpošanās prasmēm. Kvalifikācijas darbā ir izstrādāti secinājumi un sniegti priekšlikumi pašapkalpošanās prasmju attīstīšanai. Pētījuma hipotēze: bērni būs patstāvīgi, ja: pedagogs mērķtiecīgi ikdienā bērniem sekmēs pašapkalpošanās prasmes un būs sadarbība ar ģimeni tika pierādīta. Kvalifikācijas darbs sastāv no: 51 lpp., 15 attēliem, 7 tabulām, 54 izmantotās literatūras un avotiem un 6 pielikumiem Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās, prasmes, patstāvība, jaunākais pirmsskolas vecums. Qualification work theme: Acquisition of the child`s self-service skills in practical activities at the youngest age. Author of the work : Ilze Ķere Supervisor : Rasma Purmale Object fresearch : pedagogical process in preschool. Research subject : child`s independence The aim of the research: to study in theory and practice the possibilities of promoting children's independence in preschool. The work consists of two parts. The first par analysed the theorist’s findings about independence, the factors influencing its development. In the second part of the qualification, the author performed pedagogical activities and observation, assessing children’s self-service skills and independence according to the previously developed criteria. Within the framework of the qualification work, a survey of parents was also conducted in order to find out the parents opinion on children’s self-care skills. Conclusions are developed in the qualification work and proposals for the development of self-service skills are provided. Research hypothesis : children will be independent if: a)the teacher will purposefully promote self-service skills in children on a daily basis, b)there will be cooperation with the family The qualification paper consists of 51 pages, 15 pictures, 7 table, 54 used literature and sources and 6 appendices Keywords: self-service, skills, independence, youngest preschool age.