Mūzikas aktīvā klausīšanās kā 3-4 gadus vecu bērnu emocionālās attīstības rosinātāja
Author
Doniņa, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: “Mūzikas aktīvā klausīšanās kā 3 – 4 gadus vecu bērnu emocionālās attīstības rosinātāja.” Darba autore: Laura Doniņa Darba vadītāja: Mg. paed. Baiba Brice Darba saturs: 53 lapas, 17 attēli, 3 tabulas, 2 pielikumi. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt mūzikas aktīvās klausīšanās ietekmi uz 3 – 4 gadus vecu bērnu emocionālo attīstību. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tiek analizēta dažādu autoru zinātniskā literatūra. Autori apraksta bērnu emocionālo attīstību, mūzikas aktīvās klausīšanās pozitīvo ietekmi uz bērnu attīstību kopumā. Empīriskajā daļā darba autore apraksta pētnieciski praktisko darbību (novērošanu, anketēšanu, pedagoģiskā izmēģinājuma darbību), balstoties uz teorētiskajā daļā gūtajām atziņām, ieteikumiem, kā arī apraksta pētījumā iegūto rezultātu. Anketēšanā iegūtie rezultāti tiek apkopoti diagrammās, bet emocionālās attīstības izaugsme pēc mūzikas aktīvās klausīšanās aprakstīta uzsverot izaugsmi. Darba nobeigumā autore nonāk pie secinājumiem, kā arī sniedz ieteikumus vecākiem un pedagogiem. Atslēgas vārdi: 3-4 gadus vecs bērns, emocionālā attīstība, emocijas, emociju izpausme, mūzikas aktīvā klausīšanās. The theme of the qualification work is - “Active listening to music as a stimulus for emotional development of 3 to 4 year old children”. The author – Laura Doniņa The head of work – Mg.paed. Baiba Brice The contents of work – 53 sheets of papers, 17 pictures, 3 tables, 2 attachments The aim of the research – to find out the impact of active listening to music on emotional development of 3 to 4 year old children, both, in a theoretical and empirical way. In the theoretical part of this qualification work scientifical literature from different authors has been analysed. The authors write about the emotional development of children and the positive impact listening to music has on emotional development of children. In the empirical part of this work, the author describes research and practical actions (observing, surveying, pedagogical trial actions), based on lessons and recommendations provided in the theoretical part, as well as describes the result obtained in research. The results obtained through questionnaires are aggregated in diagrams, but the growth of emotional development after active listening to music, are described emphasizing the growth. In the end of the qualification work, the author comes to conclusions and gives recommendations to parents and teachers. Key words – 3 to 4 year old children, emotional development, emotions, expression of emotions, active listening to music.