Montesori metožu integrēšana pašapkalpošanās prasmju pilnveidošanai jaunākā pirmsskolas vecumā 1,5-3 gadi
Author
Blāze, Lita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Litas Blāzes izstrādātajā kvalifikācijas darbā "Montesori metožu integrēšana pašapkalpošanās prasmju pilnveidošanai jaunākajā pirmskolas vecumā 1,5 - 3 gadi" ir divas daļas. Teorētiskajā autore analizē latviešu un ārzemju avotus, raksturo 1,5-3 gadus vecu bērnu vecumposma īpatnības pētījuma kontekstā, kā arī izzina M. Montesori metodi un principus, salīdzinot tos ar jaunajām vadlīnijām. Empīriskajā daļā, izmantojot anketēšanu, ekspertu intervijas un pedagoģisko novērojumu, tiek pamatoti apstiprināts pētāmais jautājums - vai, papildinot tradicionālo pirmsskolas izglītības programmu ar M. Montesori materiāla elementiem, tiek sekmētas 1,5 - 3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmes. Pētījuma beigās, balstoties uz iegūtajām zināšanām, autore izstrādā principus un modeli grupas vides papildināšanai ar pašapkalpošanās prasmju attīstošu centru. Pētījumu noslēdz secinājumi un priekšlikumi. Pēc veiktā pētījuma autore secina, ka M. Montesori principi un vingrinājumi ir piemēroti, lai tos integrētu vispārizglītojošo pirmsskolas iestāžu mācību saturā jaunākajā vecuma grupā pašapkalpošanās prasmju attīstīšanai un nostiprināšanai. Darbs sastāv no 54 lapām, 3 tabulām, 12 attēliem, 34 izmantotajiem literatūras avotiem un 9 pielikumiem. Atslēgas vārdi: Pašapkalpošanās prasmes, Montesori pedagoģija, Praktiskās dzīves vingrinājumi, Jaunākais pirmsskolas vecums The qualification paper “Integration of Montessori Methods for the Development of Self-care Skills in the Junior Pre-school age 1.5-3 Years” developed by Lita Blāze has 2 parts. In the theoretical part, the author analyses Latvian and foreign sources, describes the special characteristics of children aged 1.5-3 in the context of the study, as well as explores Montessori methods and principles by comparing them to the current guidelines. In the empirical part, questionnaire surveys, expert interviews, and pedagogical assessment justifiably provide a confirmation answer to the subject matter – would adding Montessori elements to the traditional pre-school educational program promote the self-care skills of children aged 1.5-3. At the end of the study, by using acquired knowledge the author develops principles and a model for complementing the group’s environment with the self-care skill–developing centre. The conclusions and proposals are indicated at the end of the paper. The author concludes that Montessori principles and exercises are suitable for them to be integrated into the youngest age group’s general education programs for developing and strengthening self-care skills. The paper is composed of 54 pages, 3 tables, 12 images, 34 bibliography sources and 9 appendixes. Keywords: Self-care skills, Montessori pedagogy, Practice life exercises, youngest age group.