4 - 5 gadīgu bērnu pašvadīta mācīšanās kā caurviju prasmes veicināšana matemātikas rotaļnodarbībās pirmsskolā
Author
Kleinberga, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Anete Kleinberga, Latvijas Universitātes Kuldīgas filiāles studente. Kvalifikācijas darbs: ir pētīt un praktiski pārbaudīt 4 - 5 gadīgu bērnu pašvadītas mācīšanās kā caurviju prasmes veicināšanas iespējas matemātikas rotaļnodarbībās pirmsskolā. Darba mērķis: izstrādāt ieteikumus pirmsskolas pedagogiem 4 - 5 gadīgu bērnu pašvadītas mācīšanās prasmju attīstības veicināšanai matemātikas nodarbībās. Atslēgas vārdi: pašvadīta mācīšanās, pirmsskola, caurviju prasmes, matemātika. Darba struktūra: darbs sastāv no ievada, piecām nodaļām, secinājumiem un ieteikumiem. Darba ievads iepazīstina ar pašvadītas mācīšanās nozīmi bērna attīstībā pirmsskolas vecumposmā. Darba teorētisko daļu veido pedagoģijas un psiholoģijas literatūrā pētītās atziņas par pašvadītas mācīšanas un caurviju prasmju principu apguvi pirmsskolā. Par bāzi teorētiskajām atziņām tika ņemti šādi autori: M.S. Andrade, I. Bautre, A. Bikova, Ž. Piažē, M. Boekaerts, L. Corno, Č. Fadels, M. Bialika, B. Trilings, S. Geka, A. Geske, A. Grīnfelds, V. Goubina, H. Helminga, Ē. Kavāns un citi. Darba praktiskajā daļā tika aplūkotas iespējas 4 - 5 bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšanai matemātikā pirmsskolā, analizējot bērnu prasmes pašvadītā mācīšanās procesā un pašvadītā matemātikas apguvē, izvērtēti to veicinošie un kavējošie faktori un apkopota autores pieredze un dažādi metodiskie un didaktiskie materiāli nodarbību plānošanai. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada un piecām nodaļām ar 48 lappusēm, 12 attēliem, 3 tabulām, 1 pielikumu un no literatūras saraksta ar 43izmantotajiem avotiem. Author of the qualification paper: Anete Kleinberga, student of the Kuldiga branch of the University of Latvia. Qualification work: Self-directed learning, promoting cross-cutting skills for 4 - 5 year olds in pre-school mathematics. Aim of the work: to develop recommendations for pre-school teachers to promote the development of self-directed learning skills of 4 - 5 year old children in mathematics classes. Keywords: self - directed learning, pre - school, transversal skills, math Structure of the work: the work consists of an introduction, five chapters, conclusions and recommendations. The introductory part of the work introduces the importance of self-directed learning in the child's development in preschool age. The theoretical part of the work consists of the findings of the pedagogical and psychological literature on the acquisition of the principles of self-directed teaching and transversal skills in preschool. The following authors were taken as a basis for theoretical knowledge: M.S. Andrade, I. Bautre, A. Bikova, Ž. Piaget, M. Boekaerts, L. Corno, Ch. Fadels, M. Bialika, B. Trilings, S. Geka, A. Geske, A. Grīnfelds, V. Goubina, H. Helming, E. Kavan and others. In the practical part of the work, the possibilities of promoting self - directed learning in mathematics in preschool for 4 - 5 children were considered, analyzing children 's skills in self - directed learning and self - directed mathematics, evaluating the factors promoting and hindering it and summarizing the author' s experience and various methodological and didactic materials. The qualification paper consists of an introduction and five chapters with 48 pages, 12 figures, 3 tables, 1 appendix and a bibliography with 43 sources used.