Pirkstiņrotaļas 2-3 gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšanai ar dzīvnieku nosaukumiem
Автор
Klauģe, Inita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba tēma – ‘’Pirkstiņrotaļas 2-3 gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšana ar dzīvnieku nosaukumiem’’. Kvalifikācijas darba mērķis – Izpētīt pirkstiņrotaļu iespējas 2-3 gadus vecu bērnu valodas bagātināšanā ar dzīvnieku nosaukumiem. Pirmā nodaļā darba autore pētīja dažādaspsihologu un pedagogu atziņas par pirkstiņrotaļām un valodas attīstību veselumā, kā arī kā attīstās bērna valoda 2- 3 gadu vecumā un kā veiksmīgāk attīstīt valodu un papildināt vārdu krājumu. Pirkstiņrotaļas ir viens no veiksmīgākajiem paņēmieniem kā attīstīt bērna valodu un papildināt vārdu krājumu. Spēlējot pirkstiņrotaļas, tiek trenēta pirkstu sīkā muskulatūra. Darba praktiskajā daļā autore veica empīriskās pētīšanas metodes, kā pedagoģiskā novērošana, pārrunas un pētījumā iegūto datu analīze. Darba autore izvirzīja kritērijus, pēc kuriem vērtēt bērna vārdu krājuma paplašināšanos ar dzīvnieka nosaukumiem. Kvalifikācijas darba apjoms: 56 lpp, 1 attēls, 7 tabulas, 41 literatūras un informācijas avoti, 4 pielikumi. Theme of the qualification paper – “Fingerplay for enriching the vocabulary of 2-3 year old children with animal names”. Goal of the qualification paper – To explore possibilities of fingerplay as means of vocabulary enrichment for children of 2 – 3 years of age. In chapter one author of the paper researched opinions of different psychologists and educators as regards fingerplay and speech development in general, as well as, development of a child’s speech whilst it is 2 – 3 years old and how best to develop speech and enrich a child’s vocabulary. Fingerplay is one of the most successful modes of speech development and vocabulary enrichment. Fingerplay exercises small muscles of fingers, enhances fine motor skills. The practical part of the paper contains empiric research methods, such as pedagogic observation, discussions and analysis of data attained by research. The author of the paper brought forward criterion, in accordance to which enrichment of vocabulary as regards animal names was determined. Volume of the qualification paper - 55 pages, 1 picture, 7 tables, 41 sources of literature and information, 4 attachments.