4-5 gadīgu bērnu sociālo prasmju veicināšana pirmsskolas mācību vidē
Author
Gulbe, Viktorija Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: „4 – 5 gadīgu bērnu sociālo prasmju veidošana pirmsskolas mācību vidē” Darba autore: Viktorija Linda Gulbe Pētījuma mērķis: izpētīt sociālo prasmju būtību un izstrādāt rekomendācijas pirmsskolas audzinātājām 4-5 gadīgu bērnu sociālo prasmju veidošanai Pētījuma hipotēze: 4-5 gadīgu bērnu sociālās prasmes veidojas efektīvāk, ja: •ikdienas mācību vidē un brīvā laika aktivitātēs kontaktā ar vienaudžiem iesaista lomu rotaļas, •prasmīgi tiek organizēts pedagoģiskais process, kas atbilst konkrētajam bērna vecumam un to aktuālajām vajadzībām un interesēm. Īss pētījuma saturs un rezultāti: Neskatoties uz to, ka mūsdienu tehnoloģijas cilvēku dzīvēs parādās aizvien vairāk un jau agrīnā vecumā, atņemot cilvēkiem iespēju socializēties vienam ar otru, aci pret aci, sociālās prasmes bija ir un būs viena no svarīgākajām prasmēm cilvēka dzīvē. Šajā kvalifikācijas darbā tiek apkopotas pedagoģijas un psiholoģijas nozaru speciālistu atziņas par sociālo prasmju attīstību cilvēku dzīvē. Akcents tiek likts uz to, ka pirmsskolas vecums ir svarīgākais posms cilvēka dzīvē, jo šajā posmā bērns sāk veidoties par personību, veidojas savs „Es”. Praktiskajā pētījumā pierādās tas, ka izmantojot lomu rotaļas ikdienas pedagoģiskajā procesā un brīvā laika aktivitātēs, ka kontakti ar vienaudžiem veicina pozitīvu sociālo prasmju attīstību. Taču nedrīkst aizmirst arī bērnu individuālās rakstura iezīmes un attīstības tempa īpatnības. Darba struktūra: Darbā ir divas nodaļas, kurā katrai ir trīs apakšnodaļas. Pirmā nodaļā ir autores apkopotā teorija par tēmas aktualitāti. Otrā nodaļā ir apkopota informācija par autores organizēto pētījuma daļu. Darbs sastāv no 52 lappusēm, 16 attēliem, 4 tabulām, 30 bibliogrāfiskā satura vienībām un 2 pielikumiem. Title: Social Development in Children Age 4-5 in Pre-school Environment Author: Viktorija Linda Gulbe Objective: To study the nature of social skills and provide recommendation to pre-school teachers to develop social skills in pupils aged 4-5 Research hypothesis: social skills of 4-5 year old pupils develop more effectively if: •role plays are involved in learning and day to day activities alongside peers, •The pedagogical process is correctly organized, which corresponds to the specific age of the child and their current needs and interests. Brief content and results of the study: Despite the fact that in modern society technology appears in people's lives more than ever before and at an early age, depriving people of the opportunity to socialize with each other, face to face. Social skills were and will be one of the most crucial skills in a person's life. This qualification work summarizes the findings of pedagogy and psychology specialist findings on the development of social skills in people throughout their lifetime. Emphasis is placed on the fact that preschool age is the most important stage in a person's life, because at this stage the child begins to develop a personality, his / her "Self" is formed. Practical research shows that through role play, in the daily pedagogical process and leisure activities that contact with peers promote the development of positive social skills. However, the individual characteristics of children and the pace of development must not be forgotten. Structure of the work: The work has two divisions, each with three sub-divisions: The first contains the author's theory of the topic. The second summarizes the information of the research organized by the author. The work consists of 52 pages, 16 images, 4 tables, 30 bibliographic content items and 2 appendices.