Pirkstiņrotaļas 1,5 - 3 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšana pirmsskolā
Author
Bluka, Mārīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: Pirkstiņrotaļas 1,5 – 3 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšanai pirmsskolā. Autors: Mārīte Bluka Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. Ligita Stramkale Teorētiskā darba daļa: tika analizēts 1,5 – 3 gadus vecu bērnu vārdu krājums, kā arī tā paplašināšanas iespējas, aprakstot pirkstiņrotaļas, kā vienu no vārdu krājuma paplašināšanas iespējām. Analizētas psihologu un pedagogu atziņas par vārda krājuma paplašināšanu pirkstiņrotaļās. Praktiskā darba daļa: tika veikts pētījums, kurā piedalījās 10 pirmsskolas izglītības iestādes bērni. Tika veikta pedagoģiskās novērošanas metode, pētījuma rezultāti tika apkopoti tabulās. Tika novērots, kā attīstās bērnu vārdu krājums ikdienas nodarbībās iesaistot pirkstiņrotaļas. Analizējot pētījuma rezultātu darba autore secina, kad pirkstiņrotaļas dod pozitīvu rezultātu vārdu krājuma attīstībā un ir viena no galvenajām metodēm jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Kvalifikācijas darbā tika izstrādāti secinājumi un sniegti priekšlikumi bērnu vārdu krājuma paplašināšanai. Darba autore, veicot pētījumu, par teorijas pamatu izmantoja gan ārzemju – krievu, angļu, gan latviešu literatūra un interneta avoti. Kvalifikācijas darbs sastāv no: 48 lpp., 8.tabulām, 58 izmantotās literatūras avotiem, 3 pielikumiem. Atslēgas vārdi: vārdu krājums, pirkstiņrotaļas, novērojums, bērni vecumā no 1,5 – 3 gadiem. Qualification work them: finger toys for expanding the collection of 1,5 – 3 old children in perschool. Author: Mārīte Bluka Scientific supervisor of the thesis: Dr.paed. Ligita Stramkale Theoretical part of the work: the collection of names of 1,5-3 year old children was analysed, as well as the possibilities of its expansion by describing finger toys aso ne of the possibilities of expanding the collection of words. Pratical part of the work: a study was conducted in which 10 children of preschool education institutions participated. The method of pedagogical observation was performed, the results of the research were summarise in tabeles. It was observed that a collection of children’s daily activities involving finger toys was developed. Analysing the results of the study, the author positive results in terms of stock development and are one on the main methods for younger perschool children. The hypothesis is confirmed. Concluded of the qualification work were drawn up and suggested were made for the expansion of the childrens name stock. The author of the work conducts research on the basis of theory using both foreign – russian, english and latvian literature and internet aources. Keywords: name stock finger toys observation, children age 1,5 – 3 years. The qualifications work consist of: 48 pages 8.table, used 58 literature, sources for 3 appendices.