Pirmsskolas skolotāju tālākizglītība
Author
Šķestere, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba „Pirmsskolas skolotāju tālākizglītība” mērķis ir apzināt Latvijas pirmsskolu skolotāju tālākizglītības iespējas, tās galvenās tendences, šķēršļus un nepieciešamības. Darbam ir trīs nodaļas ar apakšnodaļām, ievads, secinājumi un pielikumi. Pirmā maģistra darba nodaļa veltīta tam, lai apzinātu teorētisko literatūru un pētījumus par skolotāju tālākizglītību, tālākizglītības jēdzienu un iespējām. Otrajā nodaļā tiek iepazīts pirmsskolas skolotājs un viņa darba specifika, kā arī profesijas prestižs un darba samaksa. Trešajā nodaļā atklāts empīriskais pētījums – Pirmsskolas skolotāju tālākizglītības realizācija Latvijas kontekstā, kurā tiek aprakstīta pētījuma norise un analizēti iegūtie rezultāti. Pētījumā iegūtie rezultāti par pirmsskolas skolotājiem salīdzināti ar TALIS pētījuma rezultātiem Latvijā starp skolotājiem, šāda veida pētījums par pirmsskolas pedagogu tālākizglītību Latvijā līdz šim ir pirmais. Pētījums var tikt papildināts vai tikt izmantots salīdzināšanai nākamajos pētījumos. The aim of the Master’s Thesis “Further education of pre-school teachers” is to identify further education opportunities of pre-school teachers of Latvia, its main tendencies, obstacles and necessities. The Paper consist of three chapters with subchapters, introduction, conclusison and annexes. The first Master Thesis chapter is devoted to identifying theoretical literature and research about teachers’ further education. In the second chapter there is about pre-school teachers and their work specific, as well as prestige of profession and salary. The third chapter discloses empiric researh – The realization of pre-school teachers’ further education in Latvia, where is described the process of research and analysis of the result. The results of the research about pre- school teachers are being compared with the results of research TALIS held in Latvia among teachers. It is the only research aboutpre-school tecahers’ further education up to now. The research can be complemented or it can be used for comparison in further research.