Izglītības iestādes vadības loma skolas kā organizācijas, kas mācās, veidošanā
Author
Čaupala, Simona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijas Universitātes studentes Simonas Čaupalas maģistra darbs „Izglītības iestādes vadības loma skolas kā organizācijas, kas mācās, veidošanā” izstrādāts, lai noskaidrotu izglītības iestādes vadības komandas galvenos uzdevumus un izvirzītu dimensijas skolas kā organizācijas, kas mācās, veidošanā. Maģistra darbā apskatīta skolas kultūras un vadības nozīme skolā labvēlīgas vides sekmēšanā, veidojot skolu kā organizāciju, kas mācās. Analizēta teorētiskā literatūra un veiktie pētījumi izglītībā, saistībā ar skolas būtības maiņu, kļūstot par organizāciju, kas mācās. Veikta datu interpretācija, izmantojot SPSS programmu, Pīrsona un Kornbaha Alfas metodes. Visiem skolas kā organizācijas, kas mācās, dalībniekiem ir vienots mērķis, kurā tie apzinās un saprot savu lomu un līdzatbildību mērķu sasniegšanā, veicinot garīgo vērtību attīstību caur izglītības iestādes kultūru kopienā, realizējot tās definētos mērķus un stratēģiju. Atslēgvārdi: kopiena, organizācija, sadarbība, mikroklimats, komanda, mācīšanās, vienoti mērķi. University of Latvia student Simona Čaupala's master's thesis “Role of the management of the educational institution in the formation of the school as a learning - driven organization” is designed to clarify the main tasks of the management team of an educational institution and to set dimensions in the formation of a school as an organization, which learns. The master's thesis examines the role of school culture and management in promoting a favorable environment at school, creating a school as a learning organization. Theoretical literature and research conducted in education have been analyzed in connection with the change of the essence of the school, becoming an organization, which learns. Data interpretation was performed using SPSS program, Pearson and Cronbach Alpha methods. All members of the school as an organization, which learns, have a common goal, in which they are aware of and understand their role and responsibility in achieving the goals, promoting the development of spiritual values through the educational community's cultural community, implementing its defined goals and strategy. Keywords: community, organization, cooperation, microclimate, team, learning, common goals.