5 gadīga bērna caurviju kompetences sekmēšana sadarbībā ar skolotāju pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Klauža, Kristīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Kristīna Klauža Kvalifikācijas darba tēma: 5 gadīga bērna caurviju kompetences sekmēšana sadarbībā ar skolotāju pirmsskolas izglītības iestādē Studiju programma: Pirmsskolas izglītības skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Anna Līduma Kvalifikācijas darbā tiek pētīts/analizēts: Caurviju kompetenču sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķis: Analizēt teorētiskos avotus un veikt pētījumu, lai realizētu pilnveidošanos iespēju pirmsskolas izglītības iestādē Pirmajā nodaļā tiek analizēta zinātniskā literatūra, par caurviju kompetenču būtību un sadarbības prasmju sekmēšanu 5 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē sadarbojoties ar pedagogu. Pētījuma sākumā tika izvirzīta hipotēze: 5 gadīga bērna caurviju kompetences, tiek sekmētas, ja: skolotājs īstenos sadarbību ar bērnu; tiks nodrošināts saturs caurviju prasmju sekmēšanai 5 gadīgiem bērniem; bērns ikdienā patstāvīgā darbībā uzlabos caurviju prasmes pirmsskolas izglītības iestādē un reflektēs par izmaiņām. Otrajā nodaļā tiek atspoguļots veiktais empīriskais pētījums, tā ietvaros tiek pamatota pētījuma metodoloģija, kā arī aprakstīta pētījuma secība. Tiek veikts bērna sadarbības prasmju apraksts. Lai veicinātu caurviju prasmes, tiek izvirzīti kritēriji. Darba noslēgumā tiek veikti empīriskā pētījuma secinājumi. Darba sastāv kopumā no 56 lpp., darbā ir iekļauti 12 attēli, 9 tabulas, 3 pielikumi un izmantoti 39 literatūras avoti Author of the qualification paper: Kristīna Klauža The topic of the qualification paper: Promoting transversal competences of a 5-year-old child in cooperation with a teacher in a preschool educational institution Study program: Preschool education teacher Scientific supervisor: Anna Līduma The following was studied/ analyzed in the qualification work: Promoting transversal competencies in a preschool educational institution. Purpose of the work: Analyze theoretical sources and conduct research to realize the possibility of improvement in a preschool educational institution. The first chapter analyzes the scientific literature on the nature of transversal competencies and the promotion of cooperation skills for 5-year-old children in a preschool educational institution in cooperation with a teacher. At the beginning of the research, a hypothesis was formed: the transversal competencies of a 5-year-old child are promoted if: the teacher implements cooperation with the child; content is provided to promote transversal skills for 5- year-olds; the child improves cross-cutting skills in the pre-school educational institution and reflects on changes in daily activities. The second chapter reflects the empirical research, substantiates the research methodology, and describes the sequence of the research. A description of the child's cooperation skills is given. Criteria are set to promote collaboration skills. At the end of the work, conclusions from the empirical research are offered. The work consists of a total 56 pages, the work includes 12 figures, 9 tables and 39 literature source