6 - 7 gadīgu bērnu stāstītprasmes veicināšana ar didaktiskajām spēlēm
Author
Šneidere, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Inese Šneidere Kvalifikācijas darba tēma: 6 – 7 gadīgu bērnu stāstītprasmes veicināšana ar didaktiskajām spēlēm Studiju programma: pirmsskolas skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Dr. paed. Baiba Kaļķe Kvalifikācijas darbā tiek pētīts/analizēts: vai didaktiskās spēles veicina 6 – 7 gadīgu bērnu stāstītprasmi Darba mērķis: noskaidrot 6 – 7 gadīgu bērnu stāstītprasmes veicināšanas iespējas ar didaktiskajām spēlēm Darba uzdevumi: 1.Teorētiskās literatūras analīze. 2.Stāstītprasmes vērtēšanas kritēriju izvirzīšana. 3.Pedagoģiskās izmēģinājuma darbības īstenošana. 4.Pētījumā iegūto rezultātu apkopošana un analīze. Darbs sastāv no: 3 nodaļām, 7 apakšnodaļām, 3 tabulām, 8 attēliem, 12 pielikumiem Pirmajā nodaļā tiek analizēts stāstītprasmes jēdziens dažādu autoru teorijās un pētīta 6 – 7 gadus vecu bērnu psihisko procesu attīstības un stāstītprasmes likumsakarība. Otrajā nodaļā tiek aprakstīta didaktisko spēļu būtība un analizēta iespēja ar didaktiskajām spēlēm veicināt 6 – 7 gadus vecu bērnu stāstītprasmes attīstību. Trešajā nodaļā tiek izvirzīti stāstītprasmes vērtēšanas kritēriji, veikta stāstītprasmes diagnosticēšana pētījuma sākumā. Tiek īstenota pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, atkārtota stāstītprasmes diagnosticēšana pētījuma beigās un iegūto rezultātu apkopošana un analīze. Rezultātā: pētījumā noskaidrots, ka didaktiskās spēles veicina 6 – 7 gadus vecu bērnu stāstītprasmes attīstību. Didaktisko spēļu izmantošanas rezultātā uzlabojās dažādas stāstītprasmes attīstībai nozīmīgas prasmes - stāstīt patstāvīgi, secīgi, izteiksmīgi, lietojot runas intonācijas un tēlainās izteiksmes līdzekļus, lietot dažādu vārdšķiru vārdus, stāstīt vienkāršos un saliktos teikumos. Darba apjoms: 53 lpp. Atslēgas vārdi: 6 – 7 gadus veci bērni, runas attīstība, stāstītprasme, didaktiskās spēles Author: Inese Šneidere The qualification work theme: Promotion of 6 – 7 year old children’s storytelling skills through didactic games Study program: preschool teacher Scientific advisor of work: Dr. paed. Baiba Kaļķe The qualification work researches/analyzes: whether didactic games promote the storytelling skills oh 6 – 7 year old children Aim of the work: to find out the possibilities of promoting the storytelling skills of 6- 7 year old children with didactic games Tasks: 1.Analysis of theoretical literature. 2.Setting criteria for assessing storytelling skills. 3.Implementation of pedagogical pilot activity. 4.Summary and analysis of research results. The work consists of: 3 chapters, 7 subsections, 3 tables, 8 figures, 12 supplements The first chapter analyzes the concept of storytelling in the theories of various authors and studies the regularity of the mental processes and storytelling in 6 – 7 year old children. The second chapter describes the essence of didactic games and analyzes the possibility of promoting the development of storytelling skills of 6- 7 year old children through didactic games. The third chapter sets out the criteria for evaluating storytelling skills, diagnosing storytelling skills at the beginning of the study. The pedagogical experiment is implemented, the diagnosis of narration skills is repeated at the end of research and the obtained results are summarized and analyzed. As a result: the study found that didactic games promote the development of storytelling skills in 6 – 7 year old children. As a result of the use of didactic games, various skills important for the development of storytelling skills improved – to speak independently, sequentially, expressively, using the means of speech intonation and figurative expression, to use words of different word classes, to tell in simple and compound sentences. Workload: 53 pages Keywords: 6 – 7 year old children, speech development, storytelling, didactic games.