• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērna sociālo iemaņu (pieklājības) veidošanas paņēmieni

Thumbnail
View/Open
299-79090-Kaknena_Dace_dk17024.pdf (1.299Mb)
Author
Kāknēna, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba autore: Dace Kāknēna Bakalaura darba tēma -Bērna sociālo iemaņu (pieklājības) veidošanas paņēmieni. Aktuāli šajā laikā ir mācību saturs un pieeja pirmsskolā, kura atšķiras un mainījusies, kad veidojās pedagoga pieredze. Veidojot vidi, kas balstīta uz bērnu attīstību, vajadzībām un vēlmēm. Pētījums veidot no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Pētījumu daļā. Analizēts arī 3-4 gadīgu bērnu vecumposms. Analizēta un izzināta literatūra par saskarsmi, tās veicināšanas iespējām, ņemot vērā attiecīgā vecumposma īpatnības. Apkopojot pētījuma datus ir novērota pozitīva izaugsme katram bērnam. Bērni vairāk veidoja attiecības viens ar otru, veiksmīgāk spēj tikt galā ar dažādām konfliktsituācijām, dalās ar rotaļlietām, izrāda savas emocijas un iniciatīvu kādai darbībai. Raksturota pētījuma norise, kurā ietilpst pārrunas ar bērniem; pedagoģiskās situācijas; pedagoģiskais darbs. Uzdevumi ar pieklājības iekļautām, veicinošām darbībām. Labdien dziesma; rotaļas un spēles, lomu spēles, literāri stāsti. Pētījums noritēja veiksmīgi izmantojot līdzekļus, ka vizuāli, audiāli, kinētiski. Uzdevumi sastāvēja: no vārda “lūdzu” un “paldies” pielietojuma ikdienā; apzināties savu emocionālo stāvokli; strādāt ar dažādiem materiāliem; attīstīt klausīties prasmi; attīstīt uzmanību, atmiņu, runu, iztēli, fantāziju; radīt pozitīvu noskaņu. Nepieciešamie līdzekļi: video animācijas filma; digitālie materiāli; dabas materiāli; didaktiskās knaģu spēle. Izvirzītā hipotēze –pirmsskolas vecuma bērniem pieklājīga iemaņas veidosies, ja audzināšanas procesā tiks izmantotas latviešu tautasdziesmas, rotaļas, spēles, kas atbilst bērna vecumam, interesēm un vajadzībām un vecāki centīsies ieaudzināt bērnos pieklājības normas jau no mazotnes, kuras palīdz bērnam veidot pozitīvu saskarsmi, mijiedarbību ar citiem cilvēkiem. Atslēgas vārdi: Pašvērtējums, rotaļa, pieklājība, cieņa, sadarbība, sociālā attīstība, emocijas Bakalaura darba apjoms: 57 lpp., 16 attēli, 6 tabulas, pielikumi, literatūras avoti
 
Author of Bachelor's work: Dace Kāknēna Topic of work: Methods of creating the child's social courtesy (courtesy) The aim of the study is to determine the courtesy of children aged 3-4 in their family and kindergarten. Hypothesis – in pre-school children polite behavior will be used as an aid in the upbringing process of Latvian folk songs, games, games that suit the child's age, interests and needs, and parents will try to nurture children in theThe progress of the study, which includes discussions with children, has been described; pedagogical situations; pedagogical work. Tasks with courtesy-related, enabling actions. Hello song; games and games, role playing, literary stories. The study progressed successfully using means that visually, audially, kineticly. Tasks consisted of: the use of the word "please" and "thank you" in everyday life; be aware of your emotional state; work with different materials; develop listening skills; develop study is made up of two parts – theoretical and practical. part of the studies. The age of 3-4-year-olds has also been analysed. Analysed and explored literature on communication, its promotional possibilities, taking into account the peculiarities of the age stage concerned. In compiling the data of the study, positive growth has been observed in each child. Children were more in relationships with each other, more successful in coping with different conflictsituations, sharing toys, showing their emotions and initiative for some action. Describedmemory, speech, imagination, fantasy; create a positive mood. Features required: video animation; digital materials; natural materials; didactic chit game. Keywords: Self-esteem, play, courtesy, respect, cooperation, social development, emotions Bachelor's score: 57 pp., 16 images, 6 tables, annexes, literature sources
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53209
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV