Skolēnu ar mācību traucējumiem iekļaušanas iespējas sākumskolas mācību procesā
Author
Zālīte, Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Temats- Skolēnu ar mācību traucējumiem iekļaušanas iespējas sākumskolas mācību procesā. Mērķis- analizēt mācību traucējumu mazināšanas iespējas iekļaujošā mācību procesā sākumskolā. Teorētiskajā daļā darba autore pētīja- mācīšanās traucējumus, kādas diagnozes tas ietver. Vienlaicīgi pētīts, kas ir disleksija un lasīšanas traucējumi. Kā bērnam mācīties iekļaujošā klasē ar redzes un dzirdes problēmām. Kādi ir bērni, kuriem ir uzmanības un uzvedības problēmas. Ko nozīmē iekļaujošā izglītība. Pētīti un analizēti šādi autori- Ozolas A. redakcijā Nr.10 Dedze I., Geske A., Golubicka V., Grīnfelds A., Jarmakoviča A., Jevdokimova ... Zizlāne L. (2020) Skolēnu sasniegumi lasīšanā sākumizglītības posmā. Reigase, Prudņikova (2017) Ieteikumi iekļaujošās izglītības īstenošanai. Rids, G. (2017) Dislexia agrīnā vecumā. Empīriskā pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā šie bērni, ar mācīšanās traucējumiem, jūtas iekļaujošā klasē. Kā šos bērnus pieņem klases biedri. Kā strādā skolotāji un kāda ir sadarbība ar vecākiem. Vai iekļaujošā klase ir labāka nekā speciālā skola. Analizējot pētījumu secināju, ka šie skolēni tiek pieņemti, viņi jūtas labi šādās klasēs, klases biedri atbalsta un ir saprotoši. Vecākiem ir laba sadarbība ar skolotājiem. Ar šiem bērniem strādā atbalsta personāls. Pētījumā izmantotas anketēšanas un pedagoģiskā vērojuma metodes. Atslēgas vārdi: mācīšanās traucējumi, sākumskolas pedagoģiskais process un iekļaujošā izglītība. Subject - Inclusion opportunities for students with learning disabilities in the primary school learning process. Goal - To analyze the opportunities of learning difficulty reduction in inclusive learning process in primary school. Theoretical part research: - learning difficulties, what kind of diagnosis are included. -What is dyslexia, reading disorder. - How a child with vision and hearing disorder (difficulties) can participate in classroom. - What are children with attention and behavioral disorder. -What is inclusive education. I researched and analyzed following authors: Ozolas A. redakcijā Nr.10 Dedze I., Geske A., Golubicka V., Grīnfelds A., Jarmakoviča A., Jevdokimova ... Zizlāne L. (2020) Skolēnu sasniegumi lasīšanā sākumizglītības posmā. Reigase, Prudņikova (2017) Ieteikumi iekļaujošās izglītības īstenošanai. Rids, G. (2017) Dislexia agrīnā vecumā. The aim of the empirical research was to find out, how children with learning difficulties feel in inclusive classroom. How they are treated by their peers, classmates. Teachers' work and their cooperation with parents. Is inclusive classroom better than special school. While analyzing my research, I concluded that these pupils are well accepted, they are feeling comfortable in such classrooms and their peers and classmates are supportive and understanding. The cooperation between teachers and parents is positive. Support staff is there to work with such pupils. In my research I used survey method and pedagogical observation method. Keywords: learning disorder (difficulties), primary school pedagogical process, inclusive education.