Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorGulbe, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-12-24T02:02:07Z
dc.date.available2020-12-24T02:02:07Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other79103
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53214
dc.description.abstractBakalaura darba autore: Ilze Gulbe Bakalaura darba tēma: Izziņas aktivitātes attīstības sekmēšana piektajā dzīves gadā pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Bakalaura darba mērķis: teorētiski izzināt 4-5 gadīgu bērnu izziņas aktivitātes iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Bakalaura darba uzdevumi: 1. analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par izziņas aktivitāti; 2. veikt 4-5 gadīgu bērnu attīstības raksturojumu pētāmā temata aspektā; 3. veikt pētījumu, apkopot rezultātus un izstrādāt secinājumus. Darba teorētiskajā daļā tiek analizētas autoru atziņas par izziņas aktivitātes būtību un attīstību pirmsskolas vecumā. Aplūkojot autoru atziņas par izziņās aktivitātes attīstības sekmēšanu piektajās dzīves gadā, tiek akcentēta doma, ka bērna izziņas aktivitāte tiek sekmēta, ja pedagogs piedāvā izziņas darbības ar dažādiem materiāliem un uzdod atvērta rakstura jautājumus, kas rosina bērnus domāt, izteikt prognozes un pārbaudīt tās darbībā. Darba autore analizēja D. Lieģelnieces, G. Svences, R. Fišera, V. Golubinas, Z. Čehlovas, I. Stangaines, D. Dzinteres, R. Fišera, O. Ņikiforovs, A. Vorobjova, A. Randohas, D. Augstkalnes J. Gipenreiperes un citu autoru atziņas, viedokļus par izziņas aktivitātes sekmējošajiem faktoriem. Darba praktiskā daļa. Tiek izmantotas tādas empīriskās pētīšanas metodes kā pedagoģiskā novērošana, eksperimenta veikšana un pētījumā iegūto datu analīze. Tiek izvirzīti kritēriji bērna izziņas aktivitātes līmeņa noteikšanai. Pētījuma grupā raksturots katrs bērns individuāli pēc izvirzītajiem kritērijiem. Pēc eksperimentiem veikta pētījuma datu analīze. Bakalaura darba apjoms – 50 lpp., 3 tabulas, 7 attēli, 38 literatūras avoti Atslēgas vārdi - izziņas aktivitāte, izziņas procesi, pirmsskolas vecums, pedagoģiskais process pirmsskolā
dc.description.abstractThe author of the bachelor paper – Ilze Gulbe The theme of bachelor paper – The promotion of the cognitive activity development in fifth birth year in the pedagogical process at pre-school The aim of the paper – to find out theoretically the opportunities of cognitive activity of 4-5-year-old children in the pedagogical process at the pre-school. The tasks of the paper: 1.To analyse the conclusions of pedagogues and psychologists about cognitive activity; 2. To do characteristics of the development of 4-5-year-old children in the aspect of the researched object; 3.To do the experiment, compile the results and make conclusions. In the theoretical part the author of the paper analysed the conclusions of the authors about cognitive activity and its development in pre-school age. In the process of analysing the conclusions of the authors about the promotion of the cognitive activity development in fifth birth year, the idea is emphasized that the cognitive activity of the child is promoted when the teacher offers cognitive actions with different materials and asks open type questions which encourage children to think, express forecasts and prove them in action. The auhor of the paper analysed the conclusions, opinions about the cognitive activity promoting factors of D.Lieginiece, G.Svence, R.Fisher, V.Golubina, Z.Ceklova, I.Stangaine, D.Dzintare, O.Nikiforovs, A.Vorobjovs, A.Randoha, D.Augstaklne, J.Gipenreipere and other authors. The practical part of the paper. There are used empirical research methods like pedagogical observation, experiment and analysis of the data obtained in the research. The criteria of the level of the child’s cognitive activity determination are promoted. Each child is characterised individually after promoted criteria. The analysis of the researched data is done after the experiments. The size of the paper – 50pages, 3 tables, 7 pictures, 38 literature sources. Key words – cognitive activity, cognitive processes, pre – school age, pedagogical process in pre – school.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectIzziņās aktivitāte
dc.subjectIzziņās procesi
dc.subjectpirmsskolas vecums
dc.subjectpedagoģiskais process pirmsskola
dc.titleIzziņas aktivitātes attīstības sekmēšana piektajā dzīves gadā pedagoģiskajā procesā pirmsskolā
dc.title.alternativeThe promotion of cognitive activity development in fifth birth year in the pedagogical process at pre-scool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record