5-6 gadīgu bērnu sīkās motorikas attīstības sekmēšana pirmsskolā
Author
Pole, Signija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma: 5-6 gadīgu bērnu sīkās motorikas attīstības sekmēšana pirmsskolā. Darba mērķis: analizēt teorētiskās atziņas un pētīt 5-6 gadīgu bērnu sīkās motorikas sekmēšanas iespējas pirmsskolā. Teorijā tika analizēts: •5-6 gadīgu bērnu attīstības raksturojumi, attiecīgā vecumposma īpatnības; •izzināt sīkās motorikas nozīmi bērna attīstībā un iepazīt sīkās motorikas raksturojumu; •noskaidrot pedagoģiskos paņēmienus, kas palīdz sekmēt bērna pirkstu sīkās motorikas attīstību pirmsskolā. •Teorijā tika analizēti dažādi autori, piemēram – V. Golubina (2007), E. Puga (2013), B. Brice (2017), V. Higuera (2018) un citi autori. Pētījumā tika pētīts tas, kā var sekmēt sīko motoriku, kādus paņēmienus var izmantot. Pētījums tika veikts izmantojot sekojošas empīriskās metodes: •novērojot bērnus; •piedāvājot dažādus pedagoģiskos paņēmienus. Secinājumi: Darbojoties ar bērnu, piedāvājot dažādas darbības, var sekmēt bērna pirkstu sīko muskulatūru. Attīstīta pirkstu sīkā muskulatūra, palīdz pašapkalpošanās iemaņām, bērns kļūst patstāvīgāks. Roku attīstība, sīkā motorika un roku pirkstu kustības koordinācija atrodas ciešā saiknē ar bērna domāšanas un runas attīstību. Bakalaura darbs sastāv no 50 lapaspusēm, divām nodaļām, trīs tabulām, deviņpadsmit attēliem. Izmantoti 60 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: attīstība, sīkā motorika, pirmsskola, sekmēšana, pedagoģiskie paņēmieni. Theme: 5-6 year old kid’s fine motor skill’s development promotion in preschool. Wor aim: Analyze the theoretical finding’s and do reserch for the fine motor skill’s development options for 5-6 year old kids in preschool. In the theory was analyzed: •Development characteristic’s for 5-6 year old kid’s concered age specific’s. •To cognize what importence for the kid’s development is fine motor skill’s espousal and to get acquainted with the characteristic’s of fine motor skill. •To find pedagogical techniques what healp’s promote fine motor skill’s development in preschool. •Several authors were analyzed in the theory – V.Golubina (2007), E.Puga (2013), B.Brice (2017), V.Higuera (2018) and others. In reserch was studied how to promote fine motor skill, what techiques can be used. The reserch was performed using the following empirical method’s: •To observing children; •To offering a variety of pedagogical techniques; Conclusion’s: Offering a variety of activities while working with child, can stimulate the thiny muscle’s of the children finger’s. Developed small finger muscle’s help’s with self-service skill’s and the child becomes more independent. Hand development, fine motor skill and courdination of finger movment’s is closely related to the development of the child’s thinking and speech. Bachelor thesis consists of : 50 pages, two sections, three tabules, nineteen pictures. 60 literate sources used. Keywords: development, fine motor skill, promote, preschool, pedagogical techniques.