Trīsgadīgu bērnu uzvedības paradumu pilnveide muzikālajās rotaļās
Author
Timermane, Vitija Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: Trīsgadīgu bērnu uzvedības paradumu pilnveide muzikālajās rotaļās Autors: Vitija Viktorija Timermane Mērķis – pētīt trīsgadīgu bērnu uzvedības paradumu pilnveides iespējas muzikālajās rotaļās. Darbs ir strukturēts divās nodaļās – teorētiskajā un empīriskajā. Teorētiskā daļa sevī ietver 5 apakšnodaļas, bet empīriskā daļa 4 apakšnodaļas. Teorētiskajā daļā autore aplūko dažādu autoru uzskatus un secinājumus, kas ir uzvedība, tās komponenti un paradumi. Darba autore arī apskata, kādi ir rotaļu veidi un nozīme bērnu uzvedības pilnveidē. Aplūko arī kādas mācību metodes ir pielietojamas tieši darbam ar muzikālajām rotaļām. Empīriskajā daļā darba autore veic pedagoģiskus novērojumus trīsgadīgu bērnu muzikālajās rotaļās, kā tiek iekļauti dažādi rotaļu veidi uzvedības paradumu pilnveidošanai. Pētījumā darbā autore analizē katru bērnu individuāli kā muzikālās rotaļas pilnveido bērnu uzvedības paradumus. Vada muzikālās rotaļas, kurās bērni pilnveido uzvedības paradumus. Pētījuma beigās tiek apstiprināta hipotēze, ka muzikālās rotaļas pilnveido trīsgadīgu bērnu uzvedības paradumus, ja pedagogs izvēlas rotaļas, kas atbilst bērnu attīstības un izpratnes līmenim. Secinājumi: Dažādu muzikālo rotaļu atlasīšana atbilstoši bērna vecumam un vajadzībām, pilnveido uzvedības paradumus. Uzslava, atbalsts un iedrošinājums ir vajadzīgs jebkuram bērnam, lai tas justos brīvi piedaloties muzikālajās rotaļās. Pedagogam ir jāspēj izveidot pozitīvu pedagoģisko vidi, lai veicinātu bērnu uzvedības paradumu pilnveidošanos. Theme: Musical games as a behaviour improvement of a three year old preschoolers. Author: Vitija Viktorija Timermane The aim – to study the possibilities for improving the behaviour of three-year-olds in musical games. The work is structured in two chapters, theoretical and empirical. The theoretical part includes 5 subsections and empirical section includes 4 subsections. In the theoretical part, the author looks at the views and conclusions of different authors, which are behaviors, its components and habits. The author also looks at the types of play and the role played in improving children's behaviour. It also looks at what training methods are suitable for working directly with musical games. In the empirical part, the author carries out pedagogical observations in the musical games of three-year-olds, including different types of playing to improve behavioural habits. In the study, the author analyses each child individually as a musical play to improve children's behavioural habits. Leads musical games in which children develop behavioral habits. At the end of the study, the hypothesis is confirmed that musical games improve the behaviour of three-year-olds when a teacher chooses games that match the level of child development and awareness. Conclusions: Selecting different musical games according to the child's age and needs enhances behavioral habits. Praise, support and encouragement are needed for any child so that it feels free to participate in musical games. The teacher must be able to create a positive pedagogical environment to encourage the development of children's behavioural habits.