Rotaļas un spēles bērnu sociālās jomas apguves veicināšanai jaukta vecuma grupā pirmsskolā
Author
Znotiņa, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats ir „Rotaļas un spēles sociālās jomas apguves veicināšanai jaukta vecuma grupā pirmsskolā”. Darba autore: Agnese Znotiņa. Darbā tika norādīti šādi atslēgvārdi – prasmes, sociālo zinību mācību joma, spēle, rotaļa. Pētījuma mērķis - izzināt un praktiski pētīt sociālās jomas apguves prasmju sekmēšanu rotaļās un spēlēs jauktā pirmsskolas vecumā. Darbs ir balstīts uz veiktā pētījuma par sociālās jomas apguves sekmēšanas iespējām rotaļdarbības procesā, jaukta vecuma grupā, bērnu vecums 4 – 5 gadi. Darba 1. nodaļā tiek analizēta teorija par bērnu sadarbības prasmēm, par to veicināšanas iespējām rotaļās un spēlēs. Teorija balstās uz galvenokārt šādu autoru teorētiskajām atziņām: D. Dzintere, D. Lieģiniece, I. Stangaine, I. Pučure, G. Svence, R. Garleja, A. Špona. Empīriskajā daļā, izstrādājot šo pētījumu, autore ir nonākusi pie apkopojoša secinājuma, ka sociālās jomas apguve ir ļoti nozīmīga, tās ir nepieciešams attīstīt, lai sagatavotu bērnu veiksmīgam dzīves sākumam. Darba struktūra: pētījums sastāv no ievada, darba pamatdaļas 2 nodaļām, un 7 apakšnodaļām, un secinājumiem. Darbā ievietotas 3 tabulas, 4 attēli. Pētījums balstās uz 54 avotu analīzi. Darba apjoms ir 54 lappuses. The theme of the Diploma Paper is Children’s Plays and Games to Facilitate the Acquisitions of Social Skills within Mixed-Age Groups at the Nursery School Level. The author of the Diploma Paper is Agnese Znotina. The main keywords of the Diploma Paper are skills, social learning, children’s plays and games. The aim of the Diploma Paper is to examine and research the acquisition of social skills within mixed-age groups at the nursery school level, and its facilitation. The Diploma Paper is substantiated by the research of the opportunities to facilitate the acquisition of social skills during the learning process of children’s plays and games within mixed-age group of 4-5 year olds. Chapter 1 contains the theory analysis of children’s collaborative skills and the opportunities for facilitation during the learning process of children’s plays and games. The theory is grounded by the opinions of the following authors – Dzintere D., Lieginiece D., Stangaine I., Pucure I., Svence G., Garleja R., Spona A. The outcome of the research of the empirical part of the Diploma Paper shows that the social learning skills are essentially important to be facilitated in order to prepare children for the successful beginning of their lives. The Diploma Paper consists of the introduction, 2 chapters, 7 subchapters, and the conclusion. The Diploma Paper contains 3 tables and 4 chapters. The research contains the theory analysis. The volume of the Diploma Paper consists of 54 pages.