Show simple item record

dc.contributor.advisorLīduma, Anna
dc.contributor.authorSmagare, Aija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-12-24T02:02:09Z
dc.date.available2020-12-24T02:02:09Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other79117
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53219
dc.description.abstractDarba autore : Aija Smagare Bakalaura darbā ir pētīti pirmsskolas izglītības iestādes 4. gadīgu bērnu grupas. Darba tēmaVārda krājuma paplašināšana dabas vērojumos 4 gadīgiem bērniem pirmsskolā. Bakalaura darba apjoms ir 80 lappuses, kur ir : 28 attēli, 4 tabula,1 tests, 27 literatūras avoti, 1 anketa un 4 pielikumi. Autore, izmantoja pirmsskolas izglītības iestādē audzinātājas gūto pieredzi, pētījusi bērnu valodas attīstības procesu 4 gadīgiem bērniem, kā arī veikusi aptauju vecākiem, vai vecākiem tiek nodota tālāk iegūtās zināšanas (skat. 3. pielikumā). Teorētiskos pētījumā izzināti bērna valodas attīstības posmi dažādu autoru teorijās, un to attīstības dinamika pirmsskolas vecumā. Sniegts vispārīgs bērna attīstības tempa, ritma un attīstības pakāpes raksturojums. Aplūkojot teorētiskajā darbā dažādu autoru atziņas par bērna attīstību, autore secina, ka runa ir tieši saistīta ar uztveres, atmiņas, uzmanības, domāšanas, iztēles, fizisko, sociālo un emocionālo attīstību. Praksē tiek pārbaudīti pirmsskolas 4 gadīgo grupas bērni. Izstrādājot uzdevumu kopu, darba autore ņēmusi vērā pedagoģiskā darba pamatnosacījumus, kas jāievēro strādājot ar 4 gadīgiem bērniem, kā arī pētāmo bērnu individuālās īpatnības. Empīriskajā pētījumā, pārbaudes testa izmantošana ( skat. 1.pielikums), rezultātu analīze un to apkopošana. Bērnu attīstības pārbaude tika veikta gada sākumā un gada beigās. Eksperimenta rezultāti liecina, ka strādājot pēc piedāvātā materiāla, nodarbībām bērnu zināšanas pieaug, pakāpeniski attīstās izziņas procesi ( skat. 2.-3., tabula). Testa rezultātu analīze parāda, ka bērnu zināšanu līmenis rudenī ir bijis zemāks nekā pavasarī, tāpēc audzinātājai jāstrādā ar bērniem gan individuāli, gan diferencēti. Tika veikta arī vecāku aptauja- anketēšana ( skat. 3. pielikumu), pēc kuras varēja apkopot katras grupas bērnu novēroto dabā ( skat. 26., 27.attēlu.)
dc.description.abstractThe author: Aija Smagare The title of the present bachelor Paper is Enriching the nature observation vocabulary of four year old preschool children. The present Paper consists of Introductions,Theoretial Part and Appendix. The present bachelor Paper contains 80 pages,21 tables, 1 questionnaire, 14appendixes,28picturesand, 27 bibliographical sources. The author used the experience gained by the teacher in the pre-school educational institution. During the practical research the groups of 4-year-old children of a pre-school educational institution have been studied. The empirical study part consists of the test (see Appendix 1), analysis of the results and their summary. Creating the tasks, the author observed the basic conditions of pedagogical work and individual characteristics of the studied children. The children development test was realized at the beginning and at the end of the year. The results of the experiment show working according to the offered material, children's knowledge increases, cognitive processes gradually develop (see Tables 2-3). The questionnaire has been presented to the parents(see Annex 3). It was possible to summarize the results in enriching the nature observation vocabulary of each preschool children (see Figures 26, 27). Methodological part is based on theoretical works of famous pedagogues and psycologists about children's language development and dynamicsprocess of 4-year-old children in pedagogical process. A general explanation of the children's pace, rhythm and stage of development is provided. Having studied the theoretical literature, the author concludesthatlanguage is directly related to perception, memory, attention, thinking, imagination, physical, social and emotional development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectPirmsskolas 2.jaunākais vecumposms
dc.subjectVārda krājuma paplašināšana dabas vērojumos.
dc.subjectPirkstu sīkās muskulatūras vingrinājumi.
dc.subjectNodarbības dabā.
dc.subjectSecond youngest age.
dc.titleVārdu krājuma papildināšana dabas vērojumos 4 gadīgiem bērniem pirmsskolā
dc.title.alternativeEnriching the nature observation vocabulary of four year old preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record